Ingezonden persbericht


Discovery Channel en Continental roepen Nederland op ultieme voorzet te geven aan Oranje op het WK

Amsterdam, 2 maart 2010 - Discovery Channel en Continental Banden Groep roepen Nederland op om de ultieme voorzet aan Oranje te geven voor het WK voetbal in Zuid-Afrika. Kijkers worden via promo's op de mannenzender van Nederland uitgedaagd om een filmpje te maken van hun origineelste voetbaltruc. Discovery Channel monteert alles aan elkaar waardoor één lange pass ontstaat en het Nederlandse volk Oranje inspireert op weg naar de titel van Wereldkampioen Voetbal. De actie loopt tussen 5 maart en 3 mei 2010 en wordt op televisie, on-line, radio en in print aangejaagd.

Continental Banden Groep, mediaburo Mediacom en Discovery Channel slaan de handen ineen om de WK-koorts in Nederland maximaal op gang te brengen. Continental heeft in mannenzender Discovery Channel de ideale partner gevonden om aan hun sponsoring van het WK een originele invulling te geven. Via een multimediale campagne worden voetballiefhebbers opgeroepen om Oranje de ultieme voorzet te geven voor het grootse voetbalevenement in Zuid-Afrika. Kijkers kunnen op www.discoverychannel.nl een filmpje uploaden van hun meest originele voetbaltruc. Inzendingen op een bijzondere lokatie of opvallende outift, vallen hierbij extra op. De enige voorwaarde is dat de bal vanaf links in beeld wordt ontvangen en naar rechts het beeld verlaat. Discovery Channel monteert de trucs aan elkaar, waarna kijkers hun vrienden via Twitter, e-mail, Hyves en Facebook kunnen oproepen om te stemmen op hun filmpje. De inzendingen met de meeste stemmen winnen 2 kaarten voor de wedstrijd Nederland - Denemarken op 14 juni aanstaande inclusief reis, verblijf in een luxe lodge en een safari. In totaal worden er vijf van deze arrangementen aangeboden door Continental.

Allard Ruyl, Commercieel Directeur Discovery Networks Benelux: "Wij krijgen als mannenexpert onze doelgroep goed in beweging met passende en relevante acties. Ik verwacht daarom een enorme respons op deze actie. We bieden Continental Banden de kans om hun merkcommunicatie maximaal te ondersteunen in een ludieke WK-omgeving. In aanloop naar het grootste sportevenement ter wereld, bereiken we met deze actie minimaal 70% van mannelijk Nederland."

Ton Coppus, Manager Marketing & Communicatie bij Continental Banden Groep: "We willen onze WK-sponsoring optimaal laden onder mannen. Na de successen van de Kenteken-actie, de sponsoring van Fifth Gear en de Conti 4x4 Trophy met Discovery Channel, was het logisch om opnieuw bij Discovery Channel aan te kloppen. Bovendien hebben we hier nog lang geen genoeg van: we zijn de officiële sponsor van het WK2014 in Brazilie."

Discovery Channel zendt wekelijks een selectie van filmpjes uit op televisie. Alle filmpjes zijn gedurende actieperiode te zien op www.discoverychannel.nl, met bij elke bezoek een random volgorde. Deelnemers kunnen verder diverse voetbal-prijzen winnen waaronder de officiële WK-bal en WK-outfits. Filmpjes mogen maximaal 10 seconden duren.

o-o-o-o

Over Discovery Networks Benelux:
Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): 's werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Discovery Networks Benelux voert zeven zenders in Nederland en België, waarvan Discovery Channel en Animal Planet in Nederland overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD en Discovery Travel & Living digitaal. Vanaf 1 oktober 2009 is Discovery Channel analoog te ontvangen in heel Vlaanderen. De andere Discovery-kanalen waren al digitaal te ontvangen in Vlaanderen. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. In Nederland bereikt Discovery Channel maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft het de hoogste selectiviteit op mannen. Discovery Channel lanceerde onlangs 'SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen', de grootste studie naar de Europese man ooit. Het onderzoek bevestigt Discovery Channel's rol als expert op het gebied van jonge mannen. Discovery Channel is te volgen op www.twitter.com/discoveryned.