Vrouwen netwerken zich naar de top.

05/03/2010 12:13

Lof Media

Jeroen Smit neemt op 6 maart Lof netwerk special in ontvangst bij Women INC

Zaterdag 6 maart a.s. tijdens het Women INC festival zal Jolanda Holwerda, hoofdredacteur van Lof (het magazine voor werkende moeders met ambities) een speciale editie van Lof Magazine overhandigen aan Jeroen Smit, auteur van o.a. het boek "De Prooi''. Jeroen Smit beschouwt het als een eer om de netwerkspecial met meer dan 300 vrouwennetwerken in ontvangst te nemen omdat hij gelooft dat vrouwennetwerken een effectief tegenwicht vormen tegen het nog steeds bestaande old boys netwerk.

Lof brengt deze speciale editie uit ter ere van internationale vrouwendag op 8 maart 2010. Op de oproep van Lof om vrouwennetwerken op de kaart te zetten, kwamen spontaan meer dan 300 inzendingen binnen uit veel verschillende branches. De inzendingen laten zien dat netwerken meer actueel is dan ooit, ook onder drukbezette vrouwen. Holwerda: " Netwerken is eigenlijk niet meer een op zichzelf staande activiteit. Het wordt door velen beschouwd als een nieuwe manier van werken. Juist vrouwen zijn er goed in om ervaringen te delen en informatie, inspiratie, tips & trics bij elkaar op te doen.

Onderzoek wijst uit dat juist deze 'relaxte' netwerkinstelling interessante carrière mogelijkheden oplevert." "Ik zie dat vrouwen zich naar de top netwerken, maar dit nog onbewust of in stilte doen. Om het effect van vrouwennetwerken te laten zien te brengen wij deze netwerkspecial uit. Als meer vrouwen de kracht van vrouwennetwerken ervaren, zal de aantrekkingskracht van netwerken vergroot worden en dat werkt dan weer positief en emanciperend voor nog veel meer vrouwen", aldus Holwerda.

Het is op 8 maart precies een jaar geleden dat Jolanda Holwerda de Joke Smit prijs in ontvangst nam vanwege haar inspanningen om vrouwen te inspireren carrière en gezin te combineren en de ambitie van vrouwen zichtbaar te maken.

Platform Lof

Lof is hét multimediaal platform voor moeders met ambitie. Lof heeft de missie om met een tweemaandelijks tijdschrift, een website (www.lofonline.nl) en met het organiseren van debatten, evenementen én onderzoek, een cultuurverandering tot stand te brengen over het denken rondom het combineren van werk en gezin. Samen met het bedrijfsleven, overheid en politiek gaat Lof op zoek naar oplossingen om de combinatie werk en gezin meer vanzelfsprekend te maken. Lof wil door een positieve toonzetting een bijdrage leveren aan de arbeidsparticipatie van vrouwen en de doorstroom van vrouwen naar de top bevorderen.





http://www.lofonline.nl