ProRail
Persbericht
09-03-2010
Station Heerlen woonboulevard krijgt vorm
ProRail heeft afgelopen weekend de perrons geplaatst van het nieuwe
station Heerlen Woonboulevard. Het station begint nu zichtbaar vorm te
krijgen en zal de komende maanden verder worden afgebouwd. In verband
met de werkzaamheden was er in beide richtingen geen treinverkeer
mogelijk tussen Heerlen en Valkenburg.
Station Heerlen Woonboulevard
Het toekomstig station Heerlen Woonboulevard ligt op het
bedrijventerrein In de Cramer. ProRail bouwt hier in opdracht van de
gemeente Heerlen twee perrons met een lengte van elkÂ
120 meter. De perrons zijn samengesteld uit een prefab
jukkenconstructie van de Duitse
leverancier Frenzel-Bau, die ook de nieuwe perrons in Heerlen de
Kissel en Eygelshoven Markt heeft gebouwd. Het station wordt de
komende maanden verder afgebouwd. Zo wordt er aan beide zijden van het
station nog een trap aangelegd en een hellingbaan voor minder validen.
Beter openbaar vervoer
In Zuid-Limburg wonen 700.000 mensen. De provincie Limburg en Parkstad
Limburg vinden
openbaar vervoer belangrijk. Een van de plannen om het openbaar
vervoer te verbeteren is een light-railverbinding (een lichte snelle
trein) op de spoorlijn Maastricht â Heerlen â Kerkrade. Door meer
treinen per uur te laten rijden, het aanleggen van nieuwe haltes en
een betere aansluiting
tussen bus en trein, zullen er naar verwachting 2 miljoen reizigers
per jaar gebruik van maken.
Vanaf zondag 13 juni stoppen de treinen van Veolia op het nieuwe
station Heerlen Woonboulevard.