INTAC Internet Academy eerste internetschool voor ondernemers en KMO's

13/01/2010 10:00

DESMYTTERE & PARTNERS BVBA

Op 9 maart 2010 gaat de allereerste internetschool voor ondernemers en kmo's van start op de Hogeschool Gent. De bedoeling is om in 10 avonden de internetmarketingkennis van ondernemers en kmo's een flinke stimulans te geven door praktische lessen te organiseren die deze doelgroep aanspreekt. De Vlaamse KMO-markt heeft, ten opzichte van collega's in het buitenland, een achterstand op vlak van internetmarketing. De INTAC Internet Academy wil hieraan tegemoet komen met een programma dat onmiddellijk bruikbare kennis aanbiedt.

Het idee om een school rond internetmarketing, specifiek gericht naar de KMO-markt, te brengen speelde al lang bij Peter Desmyttere en Frank De Neve, oprichters van de INTAC Internet Academy. "Een professionele aanwezigheid voor het bedrijf op internet is cruciaal geworden in moderne communicatie", zeggen ze. "Steeds meer ondernemers worden zich daar bewust van. De consument heeft de digitale technieken immers allang in de armen gesloten. De positie in Google, de klantvriendelijkheid van de website, e-mail marketing en de aanwezigheid op sociale netwerken als Facebook of LinkedIn zijn levensbelangrijke tools geworden. Ze brengen potentiële klanten in kaart, leggen contacten met hen, houden de relatie warm en maken kopers van hen" stelt Peter Desmyttere, onafhankelijk consulent gespecialiseerd in marketingadvies en begeleiding van KMO's. "Alleen mankeert het de ondernemers voor deze specifieke communicatie dikwijls aan gespecialiseerde kennis om de juiste keuzen bij de uitvoering te maken of om er zelf mee aan de slag te gaan." Zijn collega Frank De Neve, zelf internetspecialist, treed hem bij: "De INTAC Internet Academy biedt precies waar veel KMO-ers op zitten te wachten: 10 lessen die een totaalvisie bieden op internetstrategie voor ondernemers, met praktische tips waar je onmiddellijk mee weg kunt, gegeven door docenten die gespecialiseerd zijn in één facet van internetmarketing. In een taal die elke ondernemer begrijpt." De prijzen voor de internetschool zijn bewust laagdrempelig gehouden. Deelname aan een workshop kost ¤49, de volledige lessenreeks volgen kost ¤349. Studenten van de Hogeschool Gent krijgen 50% korting.

www.intac.be

Als journalist heeft u gratis toegang tot de workshops: gelieve bij het inschrijven via www.intac.be/inschrijven onderaan de kortingscode JOU te gebruiken.

Contact:

Peter Desmyttere,

peter@desmyttere.com

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel