Ingezonden persbericht


Avaya introduceert nieuwe Unified Communications-mogelijkheden voor mkb'ers Unified Communications tot veertig procent voordeliger voor bedrijven met minder dan twintig medewerkers; nieuwe versie Avaya IP Office verbetert gebruikservaring

Nieuwegein, 9 maart 2010 - Avaya IP Office 6.0, de nieuwe versie van de belangrijkste Avaya-communicatieoplossing voor mkb'ers, biedt een betere gebruikerservaring ongeacht waar medewerkers aan het werk zijn. Versie 6.0 omvat onder andere een geavanceerde samenwerkingstool voor spraak-, instant messaging- en videocommunicatie. Met deze tool zijn mkb-medewerkers productiever en flexibeler.

Avaya IP Office is nu nog makkelijker en financieel aantrekkelijker voor een belangrijk marktsegment: bedrijven met minder dan twintig medewerkers. Zo kunnen ook kleine ondernemingen kosteneffectief gebruikmaken van de geavanceerde communicatiemogelijkheden en klantenserviceopties van grote systemen. Met IP Office 6.0 maakt Avaya Unified Communications tot veertig procent betaalbaarder voor kleinere bedrijven.

"Met Avaya IP Office 6.0 profiteren kleine ondernemingen van het beste van twee werelden: gebruiksgemak èn de geavanceerde communicatiefuncties die voorheen alleen beschikbaar waren voor grote ondernemingen", zegt Chris de Jongh, Managing Director bij Avaya Nederland. "De nieuwste versie voorziet mkb'ers van volgende-generatie samenwerkingstools. Hiermee kunnen ze efficiënter de strijd aan met de concurrentie, zelfs met grotere bedrijven."

Onderzoek wijst uit dat mkb'ers de toekomst rooskleurig inzien, maar wel op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun zakelijke succes te vergroten. Forbes verklaart dat, hoewel de meeste mkb'ers in 2010 een winstgroei verwachten, ze aangeven dat de oude manier van opereren niet meer werkt en dus op zoek moeten naar nieuwe manieren om te profiteren van marktkansen. Avaya komt hieraan tegemoet met zijn mkb-oplossingen voor telewerkers, mobiele werkers en medewerkers op kantoor. Deze omvatten ook een vernieuwde versie van Avaya one-X Portal voor IP Office - een desktoptool die eenvoudig via internet toegankelijk is - en nieuwe videosamenwerkingsmogelijkheden.

Met Avaya one-X Portal for IP Office beheren gebruikers communicatie vanaf kantoor, thuiswerkplek of als ze onderweg zijn. Dit kan via een gebruiksvriendelijke, webgebaseerde interface (met gebruik van VPN en een pc/telefooncombinatie). De nieuwe versie van Avaya IP Office heeft een volledig geïntegreerde chatmogelijkheid met ingebouwde spraakbesturing. Ook omvat ze opties om de aanwezigheidsstatus aan te geven. Hiermee vergroot de communicatiesnelheid en verbetert de samenwerking tussen collega's. De audioconferentiefunctie waarmee 64 partijen aan één gesprek kunnen deelnemen, is uitgebreid met opties om deelnemers te bekijken, toe te voegen, te verwijderen en op mute te zetten. Ook zijn de gesprekken eenvoudig op te nemen.

Avaya IP Office 6.0 introduceert ook videosamenwerking via de nieuwe IP Office Video Softphone-applicatie. Deze biedt spraakbesturingsopties via een virtuele telefoon of via een pc of laptop die point-to-point videocommunicatie ondersteunt wanneer beelden nodig zijn.

Een andere belangrijke nieuwe optie van Avaya IP Office is ondersteuning voor multisite-netwerken tot duizend gebruikers. Dit stelt mkb'ers met een WAN in staat om de voordelen van naadloze communicatie, zoals hot-desking, intern bellen en conferentieopties, aan iedereen in het bedrijf aan te bieden. Daarnaast heeft deze versie van Avaya IP Office uitgebreide continuïteitsoplossingen, zoals voice-messaging en auto attendant-mogelijkheden. Hierdoor is de communicatiecontinuïteit zelfs bij stroomuitval gewaarborgd.

Volgens onderzoeksbureau IDC vormen bedrijven met minder dan twintig medewerkers negentig procent van de mkb-sector wereldwijd. Avaya IP Office is nu betaalbaar voor dit segment via een nieuwe 'combinatiekaart'. Dit is één kaart waarvoor in het verleden meerdere kaarten nodig waren voor ondersteuning van digitale, analoge en IP-apparatuur. Dit in combinatie met een nieuwe lijn telefoons voor bedrijven met minder dan twintig medewerkers, verlaagt kosten zonder in te leveren op gebruiksmogelijkheden.

###

Voor beeldmateriaal: http://www.flickr.com/photos/avaya/sets/72157623436892581/

Over Avaya

Avaya is wereldwijd marktleider in communicatiesystemen voor de zakelijke markt. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert. Voor meer informatie: www.avaya.nl