Universiteit van Tilburg

Persbericht 9 maart 2010

UvT werft studenten met 's werelds grootste e-card

De Universiteit van Tilburg start een virale wervingscampagne voor een internationale masteropleiding via social media als Facebook en Twitter. In de campagne wordt getracht de grootste e-card ter wereld te maken. Met de e-card werft de UvT potentiële masterstudenten Service Engineering in de hele wereld.

De tweejarige International Master in Service Engineering (IMSE) van de Universiteit van Tilburg start in september 2010. De opleiding wordt verzorgd door de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de UvT in samenwerking met de Universiteit van Stuttgart (Duitsland) en de Universiteit van Kreta (Griekenland). De master leidt een nieuwe generatie 'service engineers' op: professionals die kunnen werken op het snijvlak van softwarediensten en nieuwe wereldwijde bedrijfsprocessen. De opleiding maakt deel uit van het prestigieuze Erasmus Mundus beurzenprogramma van de Europese Commissie voor toptalenten binnen en buiten de Europese Unie.

Hello World
Om de juiste doelgroep voor de master te bereiken is de virale campagne Hello World ontworpen. Het leuke van deze interactieve campagne is dat gestreefd wordt naar de grootste e-card ter wereld, bestaande uit de profielfoto's uit Facebook van alle deelnemers. Hoe meer deelnemers, des te groter de e-card. De profielfoto's worden bovendien automatisch groter naarmate de e-card vaker wordt doorgestuurd. De campagne is te zien op www.erasmusmundus-imse.eu/helloworld.