Ingezonden persbericht
Na het succes van het eerste initiatief van de stichting
Nieuwe massamediale campagne KidsVitaal: `Heel
Nederland Fietst'
PERSBERICHT
Amsterdam, 10 maart 2010 - De stichting KidsVitaal start vandaag een nieuwe massamediale
campagne die de hele maand maart duurt en als titel heeft: `Heel Nederlands Fietst'. De
campagne, die te zien is bij de commerciële en publieke televisie en radio en via diverse
internetbanners, ondersteunt de landelijke wereldrecordpoging op 31 maart van het
Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) en de Fietsersbond om één miljoen
Nederlanders tussen 12.00 en 13.00 uur te laten fietsen. Het is de tweede campagne van
KidsVitaal, na het succes van Dubbel 30: Doe je ding!, waarin aandacht werd besteed aan de
vele verschillende manier van bewegen voor kinderen tussen 7 en 12 jaar.
Met `Heel Nederlands Fietst' wil de stichting wederom kinderen tussen 7 en 12 jaar en hun ouders
bereiken en laten zien hoe leuk bewegen, en in dit geval, fietsen kan zijn. De recordpoging maakt
onderdeel uit van een meerjarige grotere campagne van het NISB met dezelfde titel en wordt
ondersteund door een bijbehorende website www.heelnederlandfietst.nl. Daar kan iedereen die mee
wil doen aan de recordpoging zich aanmelden en meer informatie vinden. Op 31 maart is het
Olympisch Stadion de thuishaven van de recordpoging die op honderden plekken in Nederland
plaatsvindt. Om 12.00 uur vindt het startschot plaats en zitten als het goed is één miljoen
Nederlanders op de fiets.
De televisiecampagne, waarvoor zendtijd beschikbaar is gesteld, is te zien bij RTL Nederland (RTL 4,
5, 7 en 8), Nickelodeon, TMF, Disney XD, Discovery, Animal Planet, STER (Nederland 1, 2, 3 &
Z@ppelin) en de zenders van SBS Broadcasting (Net 5, SBS en Veronica), laat een
aaneenschakeling van diverse situaties van kinderen op de fiets zien. Op de radio is de spot te
beluisteren bij HitRadio, Q-music, Radio Veronica, Radio 538, 3FM, BNR nieuwsradio, 100% NL,
SLAM!FM, Classic FM, Radio 10 Gold en Sky Radio.
De campagne is tot stand gekomen door verschillende bureaus die een belangeloze bijdrage leverde;
ComBat (concept), TTL Media (productie), Zigt (mediaplan) en Marlot Communicatie (PR).
Over Stichting KidsVitaal
Stichting KidsVitaal is een unieke samenwerking tussen de FNLI (levensmiddelenindustrie), STER,
Nvcr (Commerciële Radiozenders), VESTRA (commerciële televisiezenders) en Centrum voor Merk
en Communicatie CMC (BVA, VEA, DDMA en SPOT). Stichting KidsVitaal zet zich in voor een
verantwoord eet- en beweegpatroon voor kinderen van 7 tot 12 jaar en bundelt de krachten van
mediapartijen en maatschappelijke organisaties om een communicatieve ondersteuning te bieden aan
initiatieven die zijn gericht op een gezonde leefstijl van kinderen. Over de keuze van de projecten die
KidsVitaal ondersteunt zijn afspraken gemaakt met het Convenant Gezond Gewicht van voorzitter
Paul Rosenmöller. Het Convenantbureau draagt projecten aan die communicatieve ondersteuning
verdienen en vervolgens levert KidsVitaal de expertise voor een goede campagne en voert die ook uit,
uiteraard in goed overleg met het Convenantbureau.
Noot voor redacties
Voor meer informatie,
Ingezonden persbericht