WebshopSelect nieuw onafhankelijk consumentenkeurmerk


UTRECHT, 20100310 -- Een keurmerk van consumenten voor consumenten. Dat is het idee achter WebshopSelect, een nieuw consumentenkeurmerk voor webshops. WebshopSelect is een onafhankelijk initiatief, dat webshops een keurmerk verleent op basis van objectieve beoordelingen van consumenten. Naar gelang het aantal positieve klantbeoordelingen krijgen webshops het keurmerk BRONS, ZILVER, GOUD of DIAMANT.

WebshopSelect is van mening dat consumenten bij uitstek de aangewezen personen zijn om te bepalen of een webshop een keurmerk waardig is. Wellicht meer nog dan de diverse instanties en stichtingen die keurmerken verlenen op basis van procedures en checklists. Als ervaringsdeskundigen kunnen consumenten immers als geen ander de kwaliteit en betrouwbaarheid van webshops bepalen. En dit is een essentieel punt voor webshops. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat maar liefst 62% van de consumenten beoordelingen van andere klanten laat meewegen in hun aankoopbeslissing. Potentiële klanten zullen eerder iets aankopen bij een webshop met een bewezen goede staat van dienst gebaseerd op ervaringen van bestaande klanten.

Het keurmerk van WebshopSelect levert zowel consumenten als webshops voordeel. Omdat het keurmerk is gebaseerd op de vele positieve beoordelingen van klanten kopen potentiële klanten met vertrouwen bij een webshop met een consumentenkeurmerk van WebshopSelect. Daarnaast profiteren webshops van de marketingwaarde die ze krijgen door bestempeld te worden als betrouwbaar en kwalitatief hoogwaardig. Op basis van positieve beoordelingen kopen klanten namelijk sneller bij de webshop en zijn zelfs bereid om tot 25% meer te betalen voor een product. Het consumentenkeurmerk levert de webshops dan ook een direct voordeel op de concurrent!

Webshops die in aanmerking willen komen voor het consumentenkeurmerk kunnen zich inschrijven bij WebshopSelect. Na inschrijving is het voor klanten direct mogelijk om de webshop te beoordelen op de site van WebshopSelect. Dat kan op eigen initiatief, maar ook op uitnodiging van de webshop, bijvoorbeeld door een directe link te plaatsen in nieuwsbrieven of bevestigingsmails.
Kijk op www.webshopselect.nl voor meer informatie.