Eerste sociale kortingscode community in Nederland online


Gebruikers delen en beoordelen kortingscodes

AMSTERDAM, 20100310 -- Woensdagochtend 10 maart is op www.kortingscodeland.nl de eerste online kortingscode community van Nederland gelanceerd. Op deze website kunnen bezoekers kortingscodes vinden, delen en beoordelen. Dit was tot op heden in Nederland niet mogelijk.

Kortingscodeland.nl is een interactieve community waarop bezoekers zelf kortingscodes toevoegen, of juist weg kunnen stemmen. Kortingscodes zijn speciale actiecodes van bijvoorbeeld Bol.com, Centerparcs.nl of Otto.nl, waarmee bezoekers bijvoorbeeld 30 euro korting krijgen op een bestelling.

Kortingscodeland speelt met het community concept in op twee online trends. Allereerst wordt het gebruik van coupons en actiecodes door bezoekers steeds populairder. Daarnaast speelt de website in op de web 2.0 gedachte. Bezoekers delen namelijk informatie met elkaar. "Doordat bezoekers kortingscodes met elkaar delen, ontstaat er uiteindelijk het meest actuele en complete aanbod van kortingscodes in Nederland.", aldus oprichter Bram van der Veer. "Voorheen werden deze codes enkele keren per week door webmasters online geplaatst. Bij Kortingscodeland zullen nieuwe waardebonnen en actiecodes veel sneller online verschijnen, omdat iedereen ze op de website plaatst".

Met de web 2.0 beoordelingsfunctionaliteit worden kortingscodes weggestemd, wanneer deze niet meer geldig zijn. Het uitproberen van talloze kortingscodes, kost vaak veel tijd. Vanaf nu behoort dit nadeel tot het verleden. Deze functionaliteit was nog niet eerder in Nederland te vinden.

Kortingscodeland.nl is inmiddels al zeer succesvol. Voor de officiële lancering zijn er al tientallen bezoekers actief met het plaatsen en beoordelen van honderden kortingscodes. "Dit toont direct al het succes van het concept van Kortingscodeland aan", aldus Bram van der Veer.