Ingezonden persbericht


*** PERSBERICHT ***

Datum: 10-03-2010

BWELL magazine duikt in markt voor regionale wellness

NIJMEGEN ­ Deze week is een nieuw tijdschrift voor wellness verschenen: BWELL. Dit is een gezamenlijk initiatief van communicatiebureau Didie.nl en het advertentiebedrijf van de Gelderlander. Hiermee speelt de uitgever in op de populariteit van wellness en bewustzijn in Nederland en specifiek in het verspreidingsgebied van dagblad De Gelderlander.

BWELL is een regionaal tijdschrift voor mensen die een bewust, gezond en actief leven leiden en dat willen delen met anderen. Ieder nummer kent vier verschillende thema's: BSPIRIT (bewustzijn), BLIFE (sport en bewegen), BPRETTY (schoonheid) en BJOY (actief genieten).

Landelijk titels zoals Happinez, Mind, Flow, Yoga en Psychologie magazine scoren nog steeds erg goed. Op regionaal niveau wordt er nog onvoldoende ingespeeld op deze trend. Het advertentiebedrijf van De Gelderlander signaleert deze behoefte onder adverteerders en consumenten en komt daarom nu met een magazine waarmee adverteerders de potentiële afnemers in hun eigen regio kunnen bereiken. Na onderzoek door de marketingafdeling van de Gelderlander bleek de tijd rijp voor de lancering van dit regionale magazine voor wellness, sport en beauty.

Concept & realisatie
De look & feel van dit magazine is ontwikkeld door bureau Didie.nl uit Nijmegen. Dit bureau is tevens verantwoordelijk voor de redactie. Eigenares Didie Schackman is zelf al jaren actief geweest in de wellness en sportbranche als journalist, marketeer en sportbeoefenaar waardoor de uitstraling en inhoud van BWELL naadloos aansluiten bij de behoefte in de markt. Bureau Cabbage is verantwoordelijk voor de vormgeving van het magazine.

Dit jaar verschijnt het magazine drie keer. Op termijn wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn voor een hogere frequentie. BWELL magazine wordt selectief verspreid en komt onder de aandacht van mensen die bewust en actief bezig zijn met gezondheid en ontspanning. Deze mensen bezoeken onder anderen sportscholen, kuuroorden, schoonheidsinstituten, biologische horeca, yogacentra en gespecialiseerde reisbureaus. Juist daar, in wachtruimten, op balies en leestafels, verschijnt BWELL.

Omvang: 60 pagina's
Oplage: vanaf 15.500 (focus regio Arnhem, de Achterhoek en Nijmegen)