NUwerk.nl uitgebreid met matchingstool van werkenbijmerken.nl

11/03/2010 13:00

NUwerk.nl / Sanoma Digital

Rotterdam - Houten

Werkgevers hebben een uniek karakter, net als de werkzoekenden. Pas jij bij een Avontuurlijke werkgever of meer bij een Leidende werkgever? Vanaf vandaag krijgen de bezoekers van NUwerk.nl, onderdeel van NU.nl, antwoord op deze vragen met behulp van de matchingstool voor hogeropgeleiden van Werkenbijmerken.nl. De kandidaten worden - vergelijkbaar met een stemwijzer - gekoppeld aan de werkgevers die het beste bij hem of haar passen.

"Met deze uitbreiding van NUwerk.nl krijgen de bezoekers nieuwe en extra informatie over de werkgever op het gebied van bedrijfscultuur en merktypering. Bovendien kan een bezoeker een Hey Profiler-account aanmaken en zien bij welke merken hij of zij past. Het bijzondere is dat je profiel direct terugvalt in de talentpool van de werkgevers waarmee je bent gematcht. De werkgevers krijgen de gematchte kandidaten te zien en kunnen ze direct zonder extra kosten benaderen", aldus Simon Evenblij - directeur van NUwerk.nl.

Bjorn Veenstra - directeur van Werkenbijmerken.nl: "NUwerk.nl en WerkenbijMerken.nl werken allebei alleen voor de directe werkgever. Door deze basis kunnen we elkaar prima aanvullen en daar profiteren zowel de werkzoekenden als de deelnemende werkgevers direct van."

Iedereen en nu dus ook alle bezoekers van NUwerk.nl kunnen de Hey Profiler-scan maken om te zien welke werkgever het beste bij ze past. De extra getoonde informatie over de bedrijfscultuur en werkgeverstypering op NUwerk.nl heeft inmiddels betrekking op ABN AMRO, Achmea, Alliander, Centric, Cofely, Deloitte, Eiffel, Essent, Getronics en Kasbank en is te zien op de bedrijfsprofielpagina's van deze werkgevers. Bovendien worden de vacatures van deze werkgevers naast NUwerk.nl ook getoond bij de werkgevers op www.werkenbijmerken.nl.

Over Werkenbijmerken.nl

Werkenbijmerken.nl is een arbeidsmarktportaal en een relatief nieuwe speler op de markt (gelanceerd in september 2009) waarop werkgevers (employer brands) en werkzoekenden (personal brands) zichzelf presenteren en direct aan elkaar worden gematcht zonder tussenkomst van derden.

Over NUwerk.nl

NUwerk.nl, onderdeel van NU.nl, laat uitsluitend vacatures zien waarop direct bij de werkgever gesolliciteerd kan worden. Naast een uitgebreid en actueel bestand van enkele duizenden functies biedt NUwerk.nl een uitgebreide database met bedrijfsprofielen. NUwerk.nl is onderdeel van het Sanoma Digital netwerk.

Over Sanoma Digital

Sanoma Digital is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 180 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. Het hele Sanoma Digital netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews. Sinds 2006 is Sanoma Digital ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van Sanoma Digital bestaat inmiddels uit 15 websites of apps.

Sanoma Digital is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (met bijbehorende extensies en evenementen) en alle digitale media is Sanoma Uitgevers in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland.

Meer informatie over Sanoma Digital: www.sanomadigital.nl

Volg ons op Twitter: Twitter.com/sanomadigitalNL

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.nuwerk.nl


Noot voor de redactie:

Einde persbericht