Gemeente Zwolle klantvriendelijk
De gemeente Zwolle scoort hoog op klantvriendelijkheid, dat blijkt uit
een onderzoek dat door Kassa en Store Support werd uitgevoerd onder 24
grote Nederlandse gemeenten.
De gemeente Zwolle scoort een tweede plek op de gemiddelde
totaalscores van mystery calls, een tiende plek op de mystery e-mails
en verdient daarmee de vijfde plaats op de totaalscore. Utrecht
scoorde het beste, Vlissingen eindigde op de laatste plaats.
De mate van service- en klantgerichtheid van gemeenten in Nederland is
onderzocht door middel van een mystery guest-onderzoek. Door het
uitvoeren van mystery calls en mystery e-mails is achterhaald hoe
Nederlandse gemeenten scoren op klantvriendelijkheid. 24 gemeenten
werden aan de hand van een case getest op het tijdig en volledig
beantwoorden van vragen per e-mail en per telefoon.
Vragen die onderdeel vormden van de case waren bijvoorbeeld: `Hoe kan
ik een parkeervergunning aanvragen voor de binnenstad?' en `Welk afval
moet ik verwerken als chemisch afval?' De gemeenten werden beoordeeld
op de manier waarop de medewerker vragen stelde, begrip toonde en de
klant vriendelijk te woord stond. Ook op de snelheid waarmee e-mails
werden beantwoord en de inhoud ervan werden de gemeenten beoordeeld.
Gemeente Zwolle