Ingezonden persbericht

Persbericht uitreiking Gouden Giraffe

Winnaars Gouden Giraffe 2010 bekend

De winnaars van de Gouden Giraffe 2010, award voor het beste evenement van het jaar, zijn bekend. De uitreiking van de Gouden Giraffe 2010 vond op 10 maart jl. plaats in Amsterdam RAI. De jaarlijkse awards zijn uitgereikt in de categorieën: Effectief, Creatief, MVO en Event Personality. High Profile Uitgeverij had voor de vijfde keer de organisatie in handen en maakte er met behulp van een aantal gepassioneerde partijen een gedenkwaardige avond van.

Winnaars
In de categorie Effectief won Xsaga in opdracht van Hermitage Amsterdam met de Opening van Hermitage Amsterdam de Gouden Giraffe.
De opening van Hermitage Amsterdam werd landelijk op televisie uitgezonden en door miljoenen mensen over de hele wereld bekeken. Koningin Beatrix, Prins Willem-Alexander, Prinses Maxima en president Medvedev van Rusland waren aanwezig tijdens dit evenement. Een pracht van een evenement dat door een slim communicatieplan niet alleen een oorverdovende wereldwijde mediacoverage genereerde, maar tevens de bezoekersprognoses van het museum deed verpulveren.

Het Amsterdamse bureau STETZ dat de onthulling van de naamgeving van Maasvlakte 2 in opdracht van Havenbedrijf Rotterdam NV organiseerde, won in de categorie Creatief het beeldje.
De naamgeving van Maasvlakte 2, waar Hare Majesteit op rubberen laarzen in een enorme bak water, volgend op een spectaculaire show in een duistere box met 8 projectieschermen, de namen van de nieuwe havens van Maasvlakte 2 onthulde. Een evenement met een groot verrassingseffect waar men goed 'out of the box' heeft kunnen en durven denken.

In de vernieuwde categorie MVO won Stichting de Belevenis met het evenement De Belevenis.
De Belevenis, een evenement voor mensen met een zwaar verstandelijke beperking en voor mensen met zware dementie. Dit evenement is geïntroduceerd om voor deze doelgroep een uitgaansgelegenheid te creëren, voor deze doelgroep zijn er namelijk weinig mogelijkheden om een dagje uit te gaan. Een schitterend vormgegeven evenement en als concept zeer innovatief.

De Event Personality Award, uitgereikt door Paul de Leeuw, ging dit jaar naar Arjan van Dijk. Van Dijk zit veertig jaar in het vak. Hij won de award om zijn inzet in de evenementenbranche. Hij wordt de 'vader van de evenementenbranche' genoemd. Hij zocht voortdurend de grenzen van de creativiteit op, inspireerde zijn omgeving om nieuwe wegen in te slaan, ging compromisloos door het leven en gaat voor kwaliteit. Hij is altijd vernieuwend geweest en bereid om risico's te nemen.