Macintosh Retail Group

PERSBERICHT
Maastricht, 11 maart 2010

Gelijke nettowinst en sterke verbetering financiële positie.

· Omzet 2,7% lager door zeer moeilijke marktomstandigheden en koerseffect. · edrijfsresultaat 44,7 mln (2008 61,3 mln) bij gelijke procentuele bruto marge. B
· Stijging bedrijfsresultaat in Automotive & Telecom, nagenoeg gelijk in Fashion en behoorlijke daling in Living.
· Nettowinst 31,4 mln (2008: 31,3 mln).
· Netto schuld daalt met 74 mln tot 135 mln. · ividend: 0,55 (2008 idem) met keuzemogelijkheid voor contanten of aandelen. D
· 2010: Focus op autonome omzetgroei; geen uitspraak over verwachte omzet- en resultaatontwikkeling.

(bedragen in mln ) 2009 2008 Omzet 1.116,61 1.147,5 EBITDA 72,0 91,6 Bedrijfsresultaat (EBIT) 44,7 61,3 Nettowinst 31,4 31,3 WPA in 1,40 1,44 Dividend in 2 0,55 0,55
1. Omzet bij constante wisselkoersen: 1.131,0 mln.
2. In beide jaren keuzedividend.

Frank De Moor, CEO:
We zijn sterker uit het moeilijke jaar 2009 gekomen dan we er in zijn gegaan. Er zijn veel initiatieven genomen, vooral in de schoenensector, die leiden tot schaalvoordelen, kostenbesparingen en een sterkere marktpositie. Onze bedrijfsprocessen en schuld- en werkkapitaalpositie verbeterden. We zijn verheugd te kunnen constateren dat de overname van Brantano (2008) in 2009 een licht positieve bijdrage heeft geleverd aan de nettowinst door een substantiële verbetering van het bedrijfsresultaat in het Verenigd Koninkrijk. Doordat de nettowinst gelijk was aan 2008, kunnen we in een van de moeilijkste jaren voor de non-food retail opnieuw een dividend van 0,55 per aandeel uitkeren. Ik heb vertrouwen dat de individuele en gezamenlijke initiatieven van onze winkelformules hun marktposities in 2010 verder zullen versterken, maar desondanks vind ik het te vroeg om een uitspraak te doen over de omzet- en resultaatontwikkeling in het lopende jaar, gezien de onzekere marktomstandigheden.

-1-




Moeilijke marktomstandigheden
Nederland en de overige voor Macintosh Retail Group relevante landen hebben economisch gezien een van de moeilijkste jaren uit de geschiedenis achter de rug. Mede daardoor werd in Nederland in maart 2009 het dieptepunt sinds jaren bereikt in het consumentenvertrouwen. Begin 2009 was het consumentenvertrouwen in Nederland - 27 om aan het eind van het jaar uit te komen op - 14. De koopbereidheid daalde van - 6 aan het begin van het jaar naar - 9 aan het eind. De situatie in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk was vergelijkbaar met die in Nederland.

De totale non-food detailhandelsbestedingen in Nederland daalden in 2009 met - 7,4%, meer dan volledig als gevolg van minder verkochte producten. In nagenoeg alle voor Macintosh Retail Group belangrijke retailmarkten was sprake van een negatieve omzetontwikkeling. De Nederlandse woningdecoratiemarkt spande daarbij de kroon.

Markt Ontwikkeling bestedingen Woningdecoratie: Nederland: - 8,7% (CBS); - 12,9% (CBW); grootwinkelbedrijf:
- 14,2% (CBW) Schoenen: Nederland: -1,1% (GfK); - 1,0% (VGS); - 1,9% (CBS) België 0,0% (GfK) UK: - 0,7% (Verdict Research) Telecom: Aantal verkochte nieuwe abonnementen: - 10,8% (GfK) Automotive: Fietsen: + 4,8% (GfK) Navigatie: - 28,7% (GfK) Audio: - 14,1% (GfK)

Afname aantal winkels met 8 tot 1.249
Het aantal winkels bij de aan te houden activiteiten (exclusief BelCompany België) nam in 2009 per saldo af met 8 tot 1.249. Deze afname was de resultante van 23 openingen en 31 sluitingen. Van de 23 geopende winkels werden er 13 in de sector Fashion, 6 in Living en 4 in Automotive & Telecom geopend. De meeste sluitingen vielen te noteren bij GP Décors (10) als uitvloeisel van het reorganisatieplan en bij Brantano UK (4) in het kader van rendementsherstel.
Met de verkoop van BelCompany België per 30 juni 2009 en de overdracht van 14 door BelCompany in België geëxploiteerde Discovery Stores medio november 2009, waren in totaal 85 winkels gemoeid.

Aantal winkels Ultimo jaar Ultimo juni 2009 2008 2009 2008 Living 149 153 150 147 Fashion 740 738 738 738 Automotive & Telecom 360 366 360 331 Totaal 1.249 1.257 1.248 1.216
-2-





Omzet van 1.147 mln naar 1.117 mln
De omzet van de aan te houden activiteiten van Macintosh Retail Group, bij constante wisselkoersen, kwam 16,5 mln (- 1,5%) lager uit. Inclusief het wisselkoerseffect vanwege de daling van het Britse pond daalde de omzet met 2,7% naar 1.116,6 mln. De omzetdaling was per saldo een gevolg van een stijging in Automotive & Telecom en een daling in Living en Fashion.

De omzetontwikkeling was als volgt:

Bedragen in mln Totaal jaar Eerste halfjaar Tweede halfjaar 2009 2008 % +/- 2009 2008 % +/- 2009 2008 % +/- Living 245,6 265,8 - 7,6 127,6 132,7 - 3,8 118,0 133,1 -11,4 Fashion1 581,6 612,8 - 5,1 273,0 288,7 - 5,4 308,6 324,1 - 4,8 Automotive & 289,4 268,9 + 7,6 135,9 123,1 + 10,4 153,5 145,8 + 5,2 Telecom
Totaal 1.116,6 1.147,5 - 2,7 536,5 544,5 - 1,4 580,1 603,0 - 3,8
1. Exclusief koerseffect: omzetdaling Fashion met 2,8% over geheel 2009; 2,5% in H1 en 3,1% in H2

De omzet van de sector Living daalde met 20,2 mln vooral doordat Kwantum in Nederland, ondanks het winnen van marktaandeel in de kernassortimenten, behoorlijk omzet verloor. De omzet van GP Décors in Frankrijk kwam lager uit door de sluiting van 10 winkels in het kader van het herstelplan, waar tegenover slechts 2 openingen stonden. In België steeg de omzet van Kwantum opnieuw.
In de sector Fashion kwam de omzet 31,2 mln (- 5,1%) lager uit. Zonder het wisselkoerseffect van het lagere Britse pond (- 14,4 mln) bedroeg de daling 2,8%. Dit was vooral een gevolg van een lagere omzet bij de in het modische marktsegment actieve winkelformules van Hoogenbosch. De omzet van Brantano in België / Luxemburg was nagenoeg gelijk aan 2008, terwijl die van Brantano UK daalde. De omzet van Scapino lag slechts iets onder het niveau van 2008 mede dank zij goede verkopen tegen het einde van het jaar.
De omzet van de sector Automotive & Telecom steeg met 20,5 mln, welke stijging vooral te danken was aan BelCompany, een extra half jaar omzet bij telefoonkopen.nl en een beperkte stijging bij Halfords.

Procentuele brutomarge gelijk; stijging bij Fashion In 2009 werden, evenals in 2008, tal van maatregelen genomen om de brutomarge op peil te houden. Van de betere afspraken met leveranciers en een strikt voorraadbeheer ging bij alle winkelformules een positief effect uit. In de sector Fashion was daardoor en door gezamenlijke inkoopacties en leveranciersconcentratie, sprake van een 1,5%-punt hogere brutomarge.


-3-




Nadat de procentuele brutomarge in de eerste helft van 2009 0,3 %-punt lager uitkwam dan in het voorgaande jaar, wisten de gezamenlijke formules in de tweede helft een verhoging te realiseren met 0,5%-punt, mede door een selectiever afprijzingsbeleid. Over geheel 2009 kwam de procentuele brutomarge, evenals in 2008, op 45,9% uit. Dit was per saldo het gevolg van een stijging in Fashion, een gelijke procentuele brutomarge in Automotive & Telecom en een behoorlijke daling in Living.

Kosten onder controle
Door in 2009 met name te sturen op de ureninzet in de winkels konden behoorlijke autonome kostenstijgingen in Nederland en België worden gecompenseerd. Hierdoor en door een positief effect vanwege de koersontwikkeling van het Britse pond was in absolute zin sprake van lagere kosten.
Door de lagere omzet kwamen de procentuele kosten echter 0,7%-punt hoger uit dan in 2008. Per saldo was dit een gevolg van een stijging in Living, een licht hoger percentage in Fashion en een fractionele daling in Automotive & Telecom.

Degelijk bedrijfsresultaat van 44,7 mln
Het bedrijfsresultaat kwam uit op 44,7 mln ten opzichte van 61,3 mln in 2008 (- 16,6 mln).
Het bedrijfsresultaat in Living daalde door een lagere omzet bij Kwantum. Het bedrijfsresultaat in Fashion was nagenoeg gelijk door een stijging bij Brantano BeLux, Brantano UK en Scapino, waar een behoorlijke daling bij Hoogenbosch tegenover stond. In Automotive & Telecom steeg het bedrijfsresultaat door toedoen van BelCompany en telefoonkopen.nl.

De ontwikkeling van het bedrijfsresultaat was als volgt:

In mln Totaal jaar Eerste halfjaar Tweede halfjaar 2009 2008 2009 2008 2009 2008 Living 6,3 23,31 4,6 9,2 1,7 14,1 Fashion 26,9 28,0 3,0 4,0 23,9 24,0 Automotive 18,2 16,1 8,0 5,7 10,2 10,4 & Telecom
Overig2 - 6,7 -6,1 -3,4 -2,2 - 3,3 - 3,9 Totaal 44,7 61,3 12,2 16,7 32,5 44,6
1. Inclusief incidenteel positieve effecten van per saldo 4,5 mln.
2. Onder de post "Overig" zijn alle niet rechtstreeks aan de sectoren toewijsbare concernkosten verantwoord.

Nettowinst: 31,4 mln (2008: 31,3 mln)
Aan te houden activiteiten
Door een gemiddeld lagere netto schuld (ultimo jaareffect: - 74 mln) en door een lagere rentestand dan in 2008, daalden de financiële lasten met 5,3 mln tot - 8,4 mln. De
-4-




belastingen kwamen 2,9 mln lager uit dan in 2008, hetgeen een belastingdruk betekent van 19,5% (2008: 21,0%).
De lagere financiële lasten en lagere belastingen compenseerden de daling in het bedrijfsresultaat van de aan te houden activiteiten gedeeltelijk, waardoor de nettowinst van de aan te houden activiteiten uitkwam op 29,2 mln (2008: 37,6 mln). De nettowinst van de aan te houden activiteiten bedroeg in het eerste halfjaar 6,1 mln (2008: 7,3 mln) en in het tweede halfjaar 23,1 mln (2008: 30,3 mln). Het effect van de overname van Brantano op de nettowinst 2009 was licht positief.

Verkoop BelCompany België
De verlieslatende activiteiten van Belcompany België (71 winkels) werden per 30 juni 2009 verkocht. In de jaarcijfers over 2008 en 2009 zijn alle op de verkochte activiteiten betrekking hebbende resultaten gedeconsolideerd en is het netto resultaat gepresenteerd onder "beëindigde activiteiten". Daar waar in 2008 nog sprake was van een nettoverlies van - 6,3 mln, werd in 2009 door BelCompany België een nettowinst van 2,2 mln gerealiseerd. Deze nettowinst is de resultante van een negatief operationeel bedrijfsresultaat van - 1,2 mln (2008: - 7,3 mln), een bruto transactieresultaat van 4,8 mln en financiële lasten en belastingen.

Totale nettowinst
Als gevolg van bovenstaande effecten kwam de totale nettowinst over 2009 0,1 mln hoger uit op 31,4 mln ten opzichte van 31,3 mln in 2008.

In mln 2009 2008 Nettowinst aan te houden activiteiten 29,2 37,6 Nettowinst beëindigde activiteiten1 2,2 - 6,3 Totale nettowinst 31,4 31,3
1. Betreft de per 30 juni 2009 verkochte activiteiten van BelCompany België

Dividend 0,55 per aandeel, gelijk aan 2008. Opnieuw keuzedividend De nettowinst per aandeel kwam uit op 1,40 ten opzichte van 1,44 in 2008. Daarmee is Macintosh Retail Group in staat om in een van de moeilijkste jaren voor de economie in het algemeen en de non-food retail in het bijzonder, haar dividendpolitiek (pay-out: 40%) te handhaven. Het dividend bedraagt 0,55 per aandeel (2008: idem). Evenals in 2008 wenst Macintosh Retail Group een zo groot mogelijk deel van de nettowinst binnen het bedrijf te houden. Mede omdat ruim 80% van de aandeelhouders in 2008 koos voor de opname van het dividend in aandelen, wordt aan aandeelhouders opnieuw een keuzedividend voorgesteld. Een keuze voor stockdividend zal extra aantrekkelijk worden gemaakt door de waarde van het stockdividend circa 2% hoger vast te stellen.

Cashflow, investeringen, ROCE en EBITDA
In 2009 werd de sturing op werkkapitaal duidelijk aangescherpt en werden investeringen nog scherper beoordeeld. Het werkkapitaal van de aan te houden activiteiten verbeterde in 2009
-5-




met 36,1 mln. Door terughoudend te zijn in de investeringen maar tegelijkertijd goede projecten kansen te blijven geven, zijn de investeringen in (im)materiële vaste activa uitgekomen op 12,2 mln (2008: 27,6 mln). De geactiveerde investeringen bleven ruim binnen de cashflow (nettowinst plus afschrijvingen) van de aan te houden activiteiten die in 2009 56,5 mln bedroeg (2008: 67,9 mln).
De EBITDA (bedrijfsresultaat plus afschrijvingen) kwam in 2009 uit op 72,0 mln, hetgeen lager is dan in 2008, toen de EBITDA 91,6 mln bedroeg.

De netto schuldpositie verbeterde tussen ultimo 2008 en 2009 van 209 mln naar 135 mln. Het netto gemiddeld geïnvesteerd vermogen nam als gevolg van de genomen maatregelen met 27,3 mln af tot 458,9 mln. Het rendement op het netto geïnvesteerd vermogen (ROCE) kwam in 2009 exclusief goodwill in verband met de overnames van Scapino en Brantano uit op 19,6% ten opzichte van 23,5% in 2008 en inclusief die goodwill op 10,0% (2008: 12,8%).

De, conform de met de banken afgesproken definities berekende, ratio Net Debt / EBITDA verbeterde en kwam eind 2009 uit op 1,9 (2008: 2,6). De Interest Coverage ratio verbeterde eveneens en kwam uit op 5,9 ten opzichte van 4,0 ultimo 2008. Daarmee wordt ruim binnen de normen (maximaal 3,0 respectievelijk minimaal 3,0) gebleven die door de kredietverstrekkende banken zijn gesteld.

Vooruitzichten 2010

Sectoren
Aangezien opnieuw een moeilijke ontwikkeling van de woningdecoratiemarkt wordt verwacht, zal de sector Living in 2010 naar verwachting slechts een beperkt omzetherstel laten zien.
De schoenenformules in de sector Fashion zullen zich in 2010 vooral richten op omzetverhoging, gebruik makend van hun aangescherpte marktposities. Ook gaat de Fashion- sector in 2010 naar verwachting de vruchten plukken van de onderlinge samenwerking en marktbenadering, welke met name moet resulteren in een hogere brutomarge. Indien de marktomstandigheden niet achteruitgaan verwachten we een hoger bedrijfsresultaat in de sector Fashion.
In de sector Automotive & Telecom zal het een uitdaging worden om het uitstekende bedrijfsresultaat van 2009 te evenaren.

Macintosh Retail Group
De belangrijkste uitdaging voor onze onderneming in 2010 wordt om rendabele omzetgroei te realiseren in bestaande winkels.
Ten opzichte van de sluiting van per saldo 8 winkels in 2009, zullen er in 2010 circa 15 winkels bij komen, zonder dat we overigens onze rendementseisen aan investeringen bijstellen. Dit zal een investeringsniveau van circa 25 mln (2009: 12,2 mln) tot gevolg hebben.


-6-




De onzekerheid over de economische ontwikkeling blijft in 2010 bestaan, waarbij met name de richting van het economisch beleid van de overheid en de zorg over de werkgelegenheid belangrijke punten zijn. Ondanks een aantal hoopgevende macro-economische lichtpunten, zal de consument daarom naar verwachting terughoudend blijven met bestedingen in de non- food retailmarkt. Wij verwachten niet dat in 2010 sprake zal zijn van vergelijkbare omzetdalingen als in 2009, maar voorzien tegelijkertijd ook geen substantieel herstel. Dit wordt bevestigd door de omzetontwikkeling bij Macintosh Retail Group in januari en februari.

Ondanks dat we hoopvol zijn gestemd dat 2010 weer een opwaartse trend zal laten zien, achten we het te vroeg om nu al een uitspraak te doen over de verwachte omzet- en resultaatontwikkeling van Macintosh Retail Group in (de eerste helft van) 2010.

Maastricht, 11 maart 2010
Raad van Bestuur Macintosh Retail Group NV

Analistenbijeenkomst en persconferentie
De jaarcijfers 2009 worden vandaag toegelicht tijdens een analistenbijeenkomst om 9.30 uur en een persconferentie om 11.30 uur in het Okura Hotel te Amsterdam.

Dit persbericht is eveneens te lezen op de internetsite van Macintosh Retail Group NV: www.macintosh.nl.

Retail is ons vak. Macintosh Retail Group is een grootschalige non-food retailer, gespecialiseerd in de distributie van consumentenproducten in de marktsectoren Living, Fashion en Automotive & Telecom. Macintosh Retail Group is actief met zo'n 1.250 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk met een totale verkoopvloeroppervlakte van zo'n 716.000 m2.
De sector Living bestaat uit 149 woonwarenhuizen in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. De sector Fashion wordt gevormd door 740 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Manfield, PRO en Scapino in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Nea International, producent van Push-braces, maakt eveneens deel uit van de sector Fashion.
In de sector Automotive & Telecom is BelCompany met 174 winkels, waarvan 29 telefoonkopen.nl winkels, de grootste aanbieder van telecomproducten en ­diensten in Nederland. Halfords is de specialist in fietsen, auto- en fietsaccessoires met 157 winkels in Nederland en België.


-7-




MACINTOSH RETAIL GROUP Jaarcijfers 2009

Opmerking: Per 30 juni 2009 heeft verkoop plaats gevonden van de activiteiten van BelCompany in België. De post netto- winst beëindigde activiteiten 2009 heeft betrekking op de exploitatieresultaten van deze activiteiten, alsmede op de bij verkoop behaalde boekwinst. In 2008 is hieronder het exploitatieresultaat van deze activiteiten opgenomen.
Groepswinst- en verliesrekening
(in miljoenen euro's) 2009 2008 Aan te houden activiteiten
Netto-omzet 1.116,6 1.147,5 Kostprijs van de omzet -603,6 -621,4 Brutomarge 513,0 526,1 In % van de omzet 45,9% 45,9% Overige bedrijfsopbrengsten 1 - 8,5 Verkoopkosten -364,4 -368,2 Beheerskosten -103,9 -95,8 Overige kosten 2 - -9,3 Totale kosten -468,3 -473,3 In % van de omzet -41,9% -41,2% Bedrijfsresultaat 44,7 61,3 In % van de omzet 4,0% 5,3% Financiële baten en lasten -8,4 -13,7 Winst voor belastingen 36,3 47,6 Belastingen -7,1 -10,0 Nettowinst aan te houden activiteiten 29,2 37,6 Nettowinst beëindigde activiteiten 3 2,2 -6,3 Nettowinst 31,4 31,3 1 2008: betreft boekwinst verkoop onroerend goed
2 2008: betreft lasten u.h.v. verlieslatende contracten en reorganisatie- en integratiekosten van Brantano
3 betreft BelCompany België
Gegevens per aandeel
(in euro's) 2009 2008 Nettowinst 1

- aan te houden activiteiten 1,30 1,73
- totaal 1,40 1,44 Verwaterde winst 1

- aan te houden activiteiten 1,30 1,73
- totaal 1,39 1,43 Cashflow 1

- aan te houden activiteiten 2,52 3,12
- totaal 2,63 2,90 Eigen vermogen 2 10,00 9,05 Dividend 2,3 0,55 0,55
1 berekend op basis van het gemiddeld aantal uitstaande aandelen
2 berekend op basis van het aantal uitstaande aandelen per 31 december
3 betreft contant gedeelte van keuzedividend
Cashflow en investeringen in vaste activa aan te houden activiteiten (in miljoenen euro's) 2009 2008 Nettowinst 29,2 37,6 Afschrijvingen 27,3 30,3 Cashflow 56,5 67,9 Investeringen in vaste activa -12,1 -33,0
1




Groepsbalans
(in miljoenen euro's) 31.12.2009 31.12.2008 Activa
Vaste activa
Immateriële vaste activa 21,7 22,9 Goodwill 195,2 195,2 Materiële vaste activa 99,8 115,0 Financiële vaste activa 2,6 2,7
319,3 335,8 Vlottende activa
Voorraden 202,0 213,7 Overige vlottende activa 47,2 55,9 Geldmiddelen en kasequivalenten 25,0 21,4
274,2 291,0
593,5 626,8 Passiva
Eigen vermogen 234,0 201,5 In % van het balanstotaal 39,4% 32,2% Langlopende passiva
Voorzieningen 10,6 15,4 Overige langlopende passiva 158,1 221,5
168,7 236,9 Kortlopende passiva 190,8 188,4
593,5 626,8 Totaal rentedragende schulden 160,0 230,7 Net debt 135,1 209,3 Mutatieoverzicht eigen vermogen
(in miljoenen euro's) 2009 2008 Stand per 1 januari 201,5 198,7 Mutaties:
Resultaat 31,4 31,3 Uitoefening personeelsopties 1,4 0,9 Betaald dividend -1,8 -21,6 Ongerealiseerd resultaat uit derivaten -0,9 -5,0 Belastingeffect 0,2 1,3 Ongerealiseerd resultaat uit derivaten, na belastingen -0,7 -3,7 Koersverschillen 1,1 -5,2 Overige mutaties 1,1 1,1 Stand per 31 december 234,0 201,5 Financiële ratio's

2009 2008 Eigen vermogen in % van het balanstotaal 39,4 32,2 Net debt / Ebitda 1,9 2,6 Interest Coverage Ratio 5,9 4,0
2




Geconsolideerd kasstroomoverzicht
(in miljoenen euro's) 2009 2008 Aan te houden activiteiten:
Resultaat voor belastingen 36,3 47,6 Aanpassing voor:

- financiële baten en lasten 8,4 13,7
- afschrijvingen 27,3 30,3
- boekresultaten - -8,5
- mutatie voorzieningen -3,2 -3,6
- mutatie werkkapitaal 36,1 1,4
- overige 1,0 1,1 Kasstroom uit bedrijfsoperaties 105,9 82,0 Betaalde belastingen -13,3 -6,7 Kasstroom uit operationele activiteiten

- aan te houden activiteiten 92,6 75,3
- beëindigde activiteiten -2,0 -0,1 Netto kasstroom uit operationele activiteiten 90,6 75,2 Kasstroom uit investeringsactiviteiten

- aan te houden activiteiten 1 -11,7 -170,5
- beëindigde activiteiten 5,5 -0,6 Netto kasstroom uit investeringsactiviteiten -6,2 -171,1 Kasstroom uit financieringsactiviteiten

- aan te houden activiteiten -72,8 107,4
- beëindigde activiteiten -0,6 -1,1 Netto kasstroom uit financieringsactiviteiten -73,4 106,3 Mutatie netto geldmiddelen 11,0 10,4 1 2008: Inclusief acquisitie Brantano 153,1 mln
Omzet per segment
(in miljoenen euro's) totaal jaar 1e halfjaar 2e halfjaar % % % 2009 2008 +/- 2009 2008 +/- 2009 2008 +/- Living 245,6 265,8 -7,6 127,6 132,7 -3,8 118,0 133,1 -11,4 Fashion 581,6 612,8 -5,1 273,0 288,7 -5,4 308,6 324,1 -4,8 Automotive & Telecom 289,4 268,9 7,6 135,9 123,1 10,4 153,5 145,8 5,2 Totaal 1.116,6 1.147,5 -2,7 536,5 544,5 -1,4 580,1 603,0 -3,8 Bedrijfsresultaat per segment
(bedragen in miljoenen euro's) totaal jaar 1e halfjaar 2e halfjaar % % 2009 omzet 2008 omzet 2009 2008 2009 2008 Living 6,3 2,6 23,3 8,7 4,6 9,2 1,7 14,1 Fashion 26,9 4,6 28,0 4,6 3,0 4,0 23,9 24,0 Automotive & Telecom 18,2 6,3 16,1 6,0 8,0 5,7 10,2 10,4 Overige 1 -6,7 - -6,1 - -3,4 -2,2 -3,3 -3,9 Totaal 44,7 4,0 61,3 5,3 12,2 16,7 32,5 44,6
1 Hieronder zijn alle niet rechtstreeks aan de segmenten toewijsbare concernkosten verantwoord
3






---- --