Ingezonden persbericht


Persbericht
's-Hertogenbosch, 11 maart 2010

MALMBERG WINT IPON AWARD

Malmberg heeft de IPON Award in de categorie 'Beste innovatief software product voor het Voortgezet Onderwijs' gewonnen. Malmberg krijgt deze onderscheiding voor haar nieuwste e-methodes die zich onderscheiden door hun geavanceerde ICT.

De jury prees Malmberg om haar innovatiekracht en de stappen die Malmberg zet in het bieden van maatwerk voor leerlingen én docenten. "Malmberg gaat als gevestigde uitgeverij mee met haar tijd doordat zij het accent steeds meer op de ontwikkeling van nieuwe leermiddelen legt. De e-methodes zijn hier een goed voorbeeld van. De nieuwe e-methodes van Malmberg zijn een nieuwe stap in maatwerk voor leerlingen én docenten, waarbij de docent overzicht en regie over het leerproces behoudt", aldus Frans Peeters, jurylid IPON Awards.

Frans Peeters (rechts), jurylid IPON Awards en Jan van Miert (links), uitgeefmanager bij Malmberg met de IPON Award voor de categorie 'Beste innovatief software product voor het Voortgezet Onderwijs'.

Ontwikkeling in het onderwijs
Bij het verder digitaliseren van onderwijs is het zaak oog te houden voor een juiste balans tussen traditionele lessen en computerlessen. Malmberg noemt dat 'blended learning' en kiest bewust het medium dat het beste past bij een bepaald onderwerp. Zo ontstaat er een inspirerende mix voor leerlingen en docenten.

Harold Rimmelzwaan, Algemeen Directeur Malmberg: "Wij zien in Nederland een grote diversiteit tussen scholen die ICT omarmen en de infrastructuur en computerdichtheid op school voor elkaar hebben en scholen die daarin achterblijven. Ook heeft niet elke docent evenveel affiniteit met ICT, terwijl leerlingen veelal moeiteloos met computers werken en leren. Malmberg vindt het een uitdaging om lesmethodes op de markt te brengen die deze kloof dichten en om scholen te begeleiden bij het innoveren van hun onderwijs met ICT".

Nieuwe e-methodes
De e-methodes zijn ontwikkeld in een moderne nieuwe digitale leeromgeving. Leerlingen maken hierin computerlessen en digitale toetsen en zien direct hun resultaten. Docenten worden via berichten volledig op de hoogte gehouden van de vorderingen van hun leerlingen. Een aanzienlijke tijdsbesparing voor docenten, terwijl ze toch de regie over het lesprogramma behouden. Ook zorgt de digitale leeromgeving voor differentiatie door na een gemeenschappelijk basisgedeelte automatisch individuele vervolglessen klaar te zetten die zijn afgestemd op het niveau van de leerling. Daarnaast wordt er in de methode veel materiaal voor het digitale schoolbord aangeboden.

IPON Awards
De IPON Awards zorgen ervoor dat ICT-bedrijven die zich richten op het onderwijs, worden bestempeld met een kwaliteitsmerk. Hierdoor kan het onderwijs zien dat deze bedrijven zich onderscheiden in innovatie, kwaliteit en originaliteit. Verder stimuleren de IPON Awards het bedrijfsleven tot productvernieuwing en -verbetering.

Einde persbericht


---



Ingezonden persbericht