Survivalplan voor charmehotels

11/03/2010 12:04

Plantijn Hogeschool

Plantijn werkt aan Europees Intensief Project.

In de Plantijn Hogeschool loopt momenteel op campus Meistraat een intensief studieproject (IP) waarbij Europese studenten vanuit Spanje, Frankrijk, Italië, Litouwen en België marketingstrategieën voor familiehotels ontwikkelen, tegen de bikkelharde concurrentie van de hotelreuzen. Vrijdag 12 maart stellen ze hun eindrapport voor.

Het IP M&M's is reeds aan haar derde editie toe. M&M's staat voor 'Marketing & Management for small family hotels'. Dit studieproject wordt gefinancierd door de Europese Unie.

Via het internet werkten de studenten Hotelmanagement gedurende vier maanden, onder begeleiding van coachen (docenten en professoren) van de participerende universiteiten, aan een marketingplan voor kleinere city - leisure en business hotels die steeds moeilijker het hoofd kunnen bieden aan grote hotelketens.

Na de langeafstandssamenwerking worden de studenten twee weken samengebracht in één van de deelnemende landen om een eindrapport samen te stellen en een website te ontwikkelen. Tijdens deze veertiendaagse reiken experts bijkomende informatie aan.

Deze keer is België het gastland en ontvangt de Plantijn Hogeschool van 28 februari 2010 tot 13 maart 2010 een dertigtal buitenlandse studenten en lectoren. De gasten komen uit Spanje, Frankrijk, Italië en Litouwen. Op 12 maart 2010 stellen ze hun eindrapport en website voor.

Persuitnodiging - vrijdag 12 maart 2010, 9.30 uur

Voorstelling eindrapport Intensief studieproject

Plantijn Hogeschool, Campus Meistraat, Meistraat 5, 2000 Antwerpen - room 1.21

Graag bevestiging op voorhand.