Ingezonden persbericht


Utrecht, 11 maart 2010
----------------------------------------

ID&T integreert social media tools van iDiDiD in haar websites

Voor de integratie van social media in al haar websites gaat dance event organisatie ID&T in zee met iDiDiD, de sociale evenementenagenda. De door iDiDiD ontwikkelde techniek die hiervoor gebruikt wordt maakt het voor een bezoeker van een website van ID&T mogelijk om contact te maken met online netwerken als Hyves, Facebook en Last.fm zonder daarbij de website te verlaten.

Voor ID&T spelen social media een grote rol in de promotie van haar evenementen en de beleving hiervan bij de (potentiële) bezoeker. Denis Doeland van ID&T: "Onze doelgroep is enorm actief op sociale netwerken. Natuurlijk hebben wij ook profielen op deze netwerken en linken we vanaf onze websites naar deze profielen, maar een groot nadeel hiervan is dat je de bezoeker van je website even kwijt bent. Daarnaast is het onmogelijk om alle informatie via één profiel te communiceren, dus willen we graag dat onze bezoekers al onze profielen op Hyves, Facebook, Last.fm en Twitter bezoeken om een volledig beeld te krijgen van onze activiteiten. Met iDiDiD zijn beide problemen opgelost." De verschillende netwerken worden als het ware in de websites geïntegreerd. De bezoeker kan zich vanuit hier op ieder gewenst profiel aanmelden, dus het verlaten van de website die men op dat moment bezoekt is niet meer nodig. Daarnaast kan de bezoeker in één oogopslag zien wie op de verschillende profielen al hebben aangegeven het evenement in kwestie te gaan bezoeken.

iDiDiD gaat de mogelijkheden met betrekking tot de integratie van social media in websites van events in de nabije toekomst uitbreiden. Arjan Stroeve, CEO van iDiDiD: "Binnenkort gaan we alle berichten die gebruikers achterlaten op de event profielen zichtbaar maken. De krabbels van Hyves, de shouts van Last.fm en de tweets op Twitter, al deze online uitingen rondom een bepaald event worden allemaal door ons verzameld en die kunnen vervolgens getoond worden op iedere willekeurige website."

iDiDiD is een specialist op het gebied van promotie van evenementen met behulp van social media. Het bedrijf heeft diverse producten ontwikkeld die het mogelijk maken om sociale media te integreren in andere websites. Ook ontwikkelt iDiDiD speciaal voor evenementen op maat gemaakte microsites die voorzien zijn van social media tools. Een voorbeeld hiervan is de microsite die iDiDiD ontwikkelde in opdracht van VanVelzen (www.ididid.eu/vanvelzen). Via deze site werden in drie weken tijd maar liefst 188.000 mensen door een vriend op Hyves, Facebook of Twitter getipt over de clubtour van VanVelzen.