Hollandse spaarzaamheid verovert het web



AMSTERDAM, 20100311 -- De populariteit van kortingscodes op het internet neemt verder toe. Niet alleen maken steeds meer webshops gebruik van kortingscodes, maar ook is het aantal actieve geïnteresseerden in online voordeel afgelopen jaar explosief gegroeid. Reden voor affiliate marketeer Imbull, de marktleider in het verzamelen van kortingscodes en bekend van onder andere Kortingscode.net en Actiecode.nl, om flink uit te breiden. In maart introduceert Imbull het geheel nieuwe platform Kortingscode.nl in Nederland. Bovendien exporteert Imbull zijn succesvolle concept naar Duitsland met de website Gutscheincode123.de en de Amerikaanse markt met Couponmonster.com.

Wehkamp, H&M, V&D, Dell, Bol.com en Just-Eat; het zijn maar een paar van de honderden webwinkels die flinke kortingen geven op hun producten. Toch is dat voordeel niet altijd zichtbaar voor online kopers. Kortingsverzamelaar Imbull zorgt ervoor dat kortingen wél voor iedereen beschikbaar zijn; op de websites van Imbull, waaronder Actiecode.nl en Kortingscode.net staan honderden actuele aanbiedingen, en daar komen dagelijks vele tientallen bij. De websites hebben dagelijks 10.000 bezoekers en inmiddels vele tienduizenden fans op Hyves en Facebook. Deze actieve gebruikers van de websites geven vaak onontdekte kortingscodes en aanbiedingen door via de sociale netwerksites. Zo blijven de websites verzekerd van de meest actuele lijst aan kortingen bij webshops en zijn bezoekers verzekerd van voordeel. Met de introductie van het nieuwste platform Kortingscode.nl in maart 2010 wordt dat overzicht nog vollediger.

Naast de sterke groei in Nederland heeft Imbull zijn succesformule inmiddels ver over de landsgrenzen geëxporteerd. En zo blijkt, de Hollandse spaarzaamheid wordt ook elders in de wereld goed gewaardeerd. In samenwerking met Ship It Media lanceert Imbull binnenkort de website Couponmonster.com voor de Amerikaanse markt. Daar blijken bijvoorbeeld kortingen op software erg aantrekkelijk. Zo zal er op Couponmonster ondermeer voordeel te behalen zijn op de aankoop van programmatuur van Norton, Adobe, maar ook de producten van webwinkel Amazon.com. In Duitsland, waar Imbull samenwerkt met marketingprofessional Vörwarts aan de website Gutscheincode123.de, is vooral veel vraag naar kortingen op kleding. Op de website voor de Duitse markt heeft Imbull ondermeer kortingscodes opgenomen van de webwinkels van Otto, Heine en Neckermann. De komende jaren verwacht Imbull uit te kunnen breiden naar het Verenigde Koninkrijk, Zwitserland en Oostenrijk.

Imbull werd in 2008 opgericht door internetmarketeers Jochem Vroom (1982) en Jelle Van der Bij (1982). In Nederland is het bedrijf inmiddels marktleider in het verzamelen van kortingscodes.