Unamic/HCN genomineerd voor NCCA Partnership en Innovation Awards 2010


ALMERE, 20100311 -- Contactcenterorganisatie Unamic/HCN, specialist op het gebied van outsourcing van klantprocessen, is in 2010 voor twee Nationale Contactcenter Awards genomineerd. Het bedrijf heeft dit jaar cases ingediend voor de `Partnership Award' en de `Innovation Award' en is in beide categorie??n genomineerd door de NCCA vakjury.

NCCA Partnership Award
In de Unamic/HCN case voor de Partnership Award wordt antwoord gegeven op de vraag hoe je als facilitair contactcenter komt tot een samenwerkingsmodel met opdrachtgevers, dat zich kenmerkt door een duurzame bedrijfsvoering, het potentieel heeft om de verwachting van de klant te overtreffen en dat leidt tot een strategische en langdurige samenwerking. In de case wordt ook beschreven wat het effect is van co-sourcing op de tevredenheid en loyaliteit van de opdrachtgever ten aanzien van de facilitair dienstverlener.
Unamic/HCN is in de Benelux marktleider op het gebied van `co-sourcing' of anders gezegd `in-sourcing' van een contactcenter op de locatie van opdrachtgevers.

NCCA Innovation Award
De Unamic/HCN case voor de Innovation Award gaat in op de behaalde successen van de `Offshore' propositie die Unamic/HCN aanbiedt. Unamic/HCN voert reeds vijf jaar klantprocessen voor Nederlandse opdrachtgevers uit vanuit Suriname en Turkije. In de ogen van Unamic/HCN is, terugkijkend op de afgelopen jaren, het innovatieve offshore uitbesteden van klantcontact bewezen succesvol gebleken. De case beschrijft de successen van de werkzaamheden in beide landen en de conclusie is dat het offshore laten uitvoeren van klantcontact `here to stay' is. Ook gezien de blijvend toenemende groei in businessvolume die ook voor de toekomst is voorspeld, is offshoring een slimme strategische beslissing geweest.

Over de NCCA Awards
Voor contactcenters zijn de Nationale Contact Center Awards felbegeerde prijzen. Winnaars laten niet alleen zien dat ze hun vak goed verstaan en kwaliteit leveren, maar het helpt hen ook bij een positieve imagovorming. Binnen en buiten de contactcenter branche wordt veel waarde gehecht aan de NCCA.
De NCCA-jury zal de komende tijd alle genomineerde contactcenters bezoeken om zo tot uiteindelijk acht winnaars te komen, die tijdens het feestelijke Telecommerce Gala op woensdag 28 april aanstaande in het Beatrix Theater in Utrecht in het zonnetje worden gezet.

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux ????n van de grootste spelers op het gebied van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen contactcenters in Nederland, Belgi??, Turkije en Suriname, maar voert ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenteroperaties uit middels co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op inbound diensten zoals klantenservice, aftersales en technische helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van `transactiegericht' klantcontact, zoals facturatie en creditmanagement en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management, training/coaching en consultancyactiviteiten op het gebied van klantcontact en klantprocessen.

Unamic/HCN





Ingezonden persbericht