Gemeente Binnenmaas

Verkiezingen 2010

Indienen aanvraag om APV-vergunning

Voor het organiseren van een evenement, een rommelmarkt of voor bijvoorbeeld het venten van goederen binnen onze gemeente, dient op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Binnenmaas een vergunning of ontheffing aangevraagd te worden.

Volgens artikel 1.3 van de APV moet een aanvraag uiterlijk 3 weken voor aanvang zijn ingediend. Als een aanvraag korter dan drie weken voor aanvang ingediend wordt, kan de burgemeester of het college van burgemeester en wethouders besluiten de aanvraag niet in behandeling te nemen. Ook derde partijen zoals bijvoorbeeld brandweer, politie en milieudienst moeten immers de tijd hebben om de gemeente te kunnen adviseren over bijvoorbeeld een veilig verloop van een evenement. Daarnaast vindt besluitvorming van de burgemeester of het college van b&w éénmaal per week plaats.

Aanvraagformulier zes weken van te voren indienen

De gemeente verzoekt u dan ook aanvragen tot vergunning of ontheffing 6 weken van te voren in te dienen, zodat er genoeg tijd is om bij derde partijen advies aan te vragen en eventueel de burgemeester of het college te laten besluiten.

Ook vragen we u gebruik te maken van het aanvraagformulier tot vergunning of ontheffing. Dit aanvraagformulier is digitaal beschikbaar via de Digitale Balie. Of af te halen bij de balie van het servicecentrum Ruimte & Groen in het gemeentehuis.