Gemeente Binnenmaas
Verkiezingen 2010
Indienen aanvraag om APV-vergunning
Voor het organiseren van een evenement, een rommelmarkt of voor
bijvoorbeeld het venten van goederen binnen onze gemeente, dient op
grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente
Binnenmaas een vergunning of ontheffing aangevraagd te worden.
Volgens artikel 1.3 van de APV moet een aanvraag uiterlijk 3 weken
voor aanvang zijn ingediend. Als een aanvraag korter dan drie weken
voor aanvang ingediend wordt, kan de burgemeester of het college van
burgemeester en wethouders besluiten de aanvraag niet in behandeling
te nemen. Ook derde partijen zoals bijvoorbeeld brandweer, politie en
milieudienst moeten immers de tijd hebben om de gemeente te kunnen
adviseren over bijvoorbeeld een veilig verloop van een evenement.
Daarnaast vindt besluitvorming van de burgemeester of het college van
b&w éénmaal per week plaats.
Aanvraagformulier zes weken van te voren indienen
De gemeente verzoekt u dan ook aanvragen tot vergunning of ontheffing
6 weken van te voren in te dienen, zodat er genoeg tijd is om bij
derde partijen advies aan te vragen en eventueel de burgemeester of
het college te laten besluiten.
Ook vragen we u gebruik te maken van het aanvraagformulier tot
vergunning of ontheffing. Dit aanvraagformulier is digitaal
beschikbaar via de Digitale Balie. Of af te halen bij de balie van het
servicecentrum Ruimte & Groen in het gemeentehuis.