50-jarige Enkco wil groeien met alternatieven vo or vlees

15/03/2010 15:57

Enkco Foodgroup

Holten - Enkco foodgroup in Holten, producent van koelverse en diepvries vlees-producten, gaat zich nog meer richten op vegetarische producten. Het huidige assortiment vleesvervangers onder het merk Vivera wordt verder uitgebreid en er komen ook producten met 100% biologische ingrediënten en met zuiver plantaardige bestanddelen. Enkco, dat op 9 april 2010 haar 50-jarig jubileum viert, verwacht met deze uitbreidingen verder te groeien.

Vegetarisch is groeimarkt

Volgens algemeen directeur Heite Dommerholt betekent de verdere ontwikkeling van alternatieven voor vlees niet dat Enkco haar oorsprong verlaat. De onderneming, die een halve eeuw jaar geleden in Holten begon als de Eerste Nederlandse Keurslagers Coöperatie, kortweg Enkco, blijft naast een aanbod voor vegetariërs en veganisten (mensen die niets eten van dierlijke afkomst) ook vleesproducten ontwikkelen en produceren. Dommerholt: "Wij zien in alternatieven voor vlees een grote groeimarkt. Mensen willen steeds bewuster eten en zoeken steeds meer variëteit in hun consumptiepatroon. Ook de populariteit van een "vleesloos dagje" neemt steeds verder toe. Daar wil Enkco een breed aanbod aan makkelijk te bereiden producten tegenover stellen. Met vlees, maar ook met alternatieven voor vlees. Zo willen we ons merk Vivera verstevigen en steeds verder uitbreiden. We verkennen daarom ook mogelijkheden om bijvoorbeeld zuivelproducten, zoals zuiveldranken en toetjes op sojabasis onder het Vivera-merk te gaan voeren."

Klaar voor groei

De plannen van Enkco hebben vooralsnog geen uitbreidingen tot gevolg. Volgens Dommerholt is de gloednieuwe productielocatie op het Holtense industrieterrein Vletgaarsmaten gebouwd "op de groei".





http://www.enkco.nl/