Unamic/HCN bestormt Turkse markt met Oxivo Contact Centers


ALMERE, 20100315 -- Contactcenterorganisatie Unamic/HCN, specialist op het gebied van outsourcing van klantprocessen en de Nederlandse marktleider op het gebied van offshore outsourcing met contact centers in Suriname en Turkije, zet een belangrijke stap richting internationale uitbreiding. De facilitair dienstverlener heeft de contactcenter tak van Oxivo toegevoegd aan haar bedrijfsportfolio en wordt onder de naam Oxivo Contact Centers actief op de lokale Turkse markt voor het uitbesteden van klantprocessen zoals klantenservice, technische helpdesk en sales. De in Nederland opgeleide Turkse ondernemer Sezer Arslan was met Oxivo al actief op de Turkse markt en wordt de directeur van de nieuwe onderneming.

De Turkse activiteiten zullen worden uitgevoerd vanuit bestaande contactcenters van zowel Oxivo als Unamic/HCN in Istanbul en Antalya. Simon Verzijl, directeur van Unamic/HCN: "Door de contactcenter activiteiten op de Turkse markt te bundelen kunnen we versneld invulling geven aan onze groeiambities op de enorme Turkse markt. We hebben gekozen voor Oxivo vanwege de gerenommeerde naam die deze organisatie de afgelopen jaren in Turkije heeft opgebouwd. Samen met de jarenlange ervaring van Unamic/HCN in deze sector in Nederland zijn we overtuigd van een snelle en kwalitatieve groei op de lokale Turkse markt."

Verzijl vervolgt: "Deze stap is bedoeld om onze activiteiten op de Turkse markt verder uit te breiden. Uiteraard continueren we de bestaande Nederlandstalige activiteiten voor onze opdrachtgevers vanuit Istanbul en Antalya."

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is in de Benelux één van de grootste spelers op het gebied van outsourcing van klantprocessen, zowel in B-to-C als B-to-B omgevingen. De organisatie beschikt niet alleen over eigen contactcenters in Nederland, België, Turkije en Suriname, maar voert ook bij opdrachtgevers inhouse contactcenteroperaties uit middels co-sourcing constructies. Naast klantprocessen gericht op inbound diensten zoals klantenservice, aftersales en technische helpdesk worden outbound activiteiten uitgevoerd die zich richten op retentie, upselling en cross-selling. Verder beschikt Unamic/HCN over een gespecialiseerde Business Unit die zich richt op outsourcing van `transactiegericht' klantcontact, zoals facturatie en creditmanagement en een Business Unit die zich bezig houdt met interim management, training/coaching en consultancyactiviteiten op het gebied van klantcontact en klantprocessen. Kijk voor meer informatie op www.unamic.com.





Ingezonden persbericht