Onafhankelijk testplatform voor bouw bewijst bestaansrecht


TIEL, 20100315 -- Op plugz.nl bieden leveranciers gratis gereedschappen en bouwmateriaal aan. Dit nieuwe testplatform voor de bouw- en installatiesector is medio 2009 gelanceerd om deelnemers te werven. Eind 2009 zijn de eerste tien productcampagnes gestart met honderden Pluggerz. Hun serieuze deelname en de inschrijving van circa 700 deelnemers in een half jaar tijd, bewijzen het bestaansrecht van deze website. Testen, je mening geven en er met anderen over praten, dat is waar het om draait.

De deelname van de Pluggerz heeft de verwachtingen overtroffen. Circa driekwart van de Pluggerz vult de productvragenlijst snel en serieus in. Uit een willekeurige nabelactie naar de niet-reageerders blijkt overwegend dat men gemotiveerd is om mee te doen, maar vastloopt door onbekendheid met de werking van dit soort websites. Als oplossing heeft Plugz een stappenplan met screenshots gemaakt.

Bewezen marketingkanaal
Via Plugz komen meningen van gebruikers boven water en wordt helder of en hoe men er met anderen over praat. Tevens krijgt de leverancier waardevolle feedback van gebruikers over zijn product.
Deze nieuwe tijden van onbegrensde digitale mogelijkheden én economische krapte vragen om andere inspanningen op het gebied van marketing in de bouw. Niet per se minder, maar wel slimmer. De serieuze deelname van de Pluggerz en de inschrijving van 700 deelnemers in een half jaar tijd betekent dat deze website bestaansrecht heeft.

Interesse en profiel Pluggerz
Plugz heeft ervaren deelnemers die aanzien hebben op de bouwplaats. Ruim een derde van de Pluggerz heeft namelijk 20 jaar of meer werkervaring en ruim een kwart meer dan 11 jaar.
Men heeft vooral interesse in het testen van handgereedschap, elektrisch gereedschap en persoonlijke beschermingsmiddelen. Je mening geven, als eerste nieuwe producten proberen en anderen informeren, zijn de belangrijkste redenen voor deelname, boven het gratis kunnen testen.

Nieuwe campagnes
In 2010 biedt Plugz campagnes aan voor een aantrekkelijk introductietarief. Dit is inclusief een eigen productpagina, een oproep via sms en e-mail aan Pluggerz, een eigen Plugz-brief bij de verzending, een persbericht over de start van de campagne, monitoring resultaten en eindrapportage na afloop. Kijk voor meer informatie op www.plugz.nl.
De website is een initiatief van communicatieadviesbureau DeJong&Verder, thuis in bouw en techniek en van internetbedrijf Click Internet Concepts.

Fototekst: Plugz heeft honderden ervaren deelnemers die aanzien hebben op de bouwplaats.





Ingezonden persbericht