Gemeente Capelle a/d IJssel

Primeur voor Capelle: BZK overhandigt 'Checklist Dienstverlening'

Op maandag 15 maart overhandigen directeur-generaal van het ministerie van Binnenlandse Zaken Andrée van Es en directeur VNG Ralph Pans de 'Checklist Dienstverlening' aan burgemeester Frank Koen. Deze checklist geeft een overzicht van veertig maatregelen voor goede mensgerichte dienstverlening. Capelle ontvangt deze checklist als eerste omdat zij de top tien van gemeenten op de lijst aanvoert op het gebied van dienstverlening aan burgers.

Capelle 'koploper' op het gebied van dienstverlening In vergelijking met andere gemeenten voldoet Capelle op dit moment aan de meeste punten van de Checklist Dienstverlening. Capelle heeft daarom een voorbeeldfunctie voor andere gemeenten. Op de Checklist Dienstverlening staan zaken als een minimale wachttijd voor de balie, het voor online doorgeven van een verhuizing en het online maken van een afspraak. Allemaal punten waarmee het voor burgers makkelijker en sneller is om zaken te doen met de gemeente.

Aftrap campagne 'Vijf beloften aan de burger'
Bij de overhandiging van de 'Checklist Dienstverlening' aan de gemeente Capelle aan den IJssel vindt tevens de aftrap van de nieuwe campagne 'Vijf beloften aan de burger' plaats. Met deze campagne spoort het ministerie van Binnenlandse Zaken gemeenten aan om nog dit jaar te voldoen aan de veertig punten die op de Checklist Dienstverlening staan. Kijk voor meer informatie over deze campagne op www.5beloften.nl.

Noot voor de redactie/