Ingezonden persbericht


Utrecht, 15 maart 2010
----------------------------------------
iDiDiD sluit websites grote poppodia aan op Hyves, Facebook en Twitter

De websites van onder andere Paradiso, 013 en Effenaar zijn door iDiDiD aangesloten op verscheidene sociale netwerken. Met behulp van de techniek van iDiDiD is het vanaf nu mogelijk om vanaf de websites van de genoemde podia met vrienden op sociale netwerken als Hyves, Facebook, Last.fm enTwitter te delen welke evenementen je gaat bezoeken. Deze tool geeft daarnaast ook een beeld van welke vrienden ook bij het evenement aanwezig zullen zijn. Deze tool maakt het namelijk inzichtelijk welke mensen op sociale netwerken hebben aangegeven dat ze het evenementen gaan bezoeken.

"Onze bezoekers zijn erg actief op sociale netwerken en delen daar met elkaar welke evenementen ze gaan bezoeken," aldus Suzanne van Bilsen, hoofd marketing van 013 in Tilburg, het poppodium dat onlangs nog de prijs voor Beste Podium Website in de wacht sleepte. "Het is natuurlijk erg leuk om al deze activiteit inzichtelijk te maken op onze eigen website. Als bezoeker van het evenement krijg je dan een beeld van de andere bezoekers. Daarbij is het handig dat je je vrienden gelijk kunt laten weten dat je ook gaat. Op deze manier wordt een bezoeker van een evenement automatisch ambassadeur van het evenement."

iDiDiD is begin dit jaar begonnen met het actief aanbieden van haar social media oplossingen voor zakelijke partijen. "Het enthousiasme waarmee de live-entertainment branche onze producten heeft ontvangen laat wel zien dat er behoefte is aan concrete toepassingen om social media in te zetten," zegt Arjan Stroeve CEO van iDiDiD. "Dance organisatie ID&T, Amsterdam Escape, Radio 3FM, Paaspop en diverse podia en theaters maken inmiddels ook al gebruik van onze tools." De techniek zit nog volop in ontwikkeling en de mogelijkheden breiden zich gestaag uit. Stroeve: "Binnenkort gaan we alle berichten die gebruikers achterlaten op de event profielen zichtbaar maken. De krabbels van Hyves, de shouts van Last.fm en de tweets op Twitter, al deze online uitingen rondom een bepaald event worden allemaal door ons verzameld en die kunnen vervolgens getoond worden op iedere willekeurige website."

over iDiDiD

iDiDiD is een specialist op het gebied van promotie van evenementen met behulp van social media. Het bedrijf heeft diverse producten ontwikkeld die het mogelijk maken om sociale media te integreren in andere websites. Ook ontwikkelt iDiDiD speciaal voor evenementen op maat gemaakte microsites die voorzien zijn van social media tools. Een voorbeeld hiervan is de microsite die iDiDiD ontwikkelde in opdracht van Paaspop (www.ididid.eu/paaspop). Via deze site zijn inmiddels al meer dan 130.000 mensen door een vriend op Hyves, Facebook of Twitter getipt over Paaspop.




Ingezonden persbericht