Medewerkers Accent Jobs For People testen uitzendjobs zelf uit

15/03/2010 09:59

ACCENT JOBS FOR PEOPLE

Werkzoekenden die vandaag aankloppen bij uitzend-selectiebedrijf Accent Jobs For People lopen een grote kans dat de job waarvoor zij solliciteren reeds voor hen werd uitgetest. Deze ongekende strategie moet er voor zorgen dat Accent ook in 2010 minstens 15.000 werkzoekenden aan een job kan helpen.

Het uittesten van de job, dat intern de naam 'functiescouting' meekreeg, houdt concreet in dat de uitzendconsulent een aantal uur de job uitoefent die ze aan haar uitzendkandidaten zal aanbieden. Hierdoor weet hij of zij perfect wat de functie inhoudt, maar ook hoe de sfeer binnen het bedrijf is en hoe de collega's met elkaar omgaan.

Lieven Bonamie, Marketing Director Accent Jobs For People: "Als we 15.000 mensen een vaste job willen geven is die werkwijze echt wel goed. Het helpt onze consulenten om de werkzoekende een job te kunnen aanbieden die echt past. Daarboven zorgt het ook dat de kans op een vast contract voor de uitzendkracht, na zijn uitzendperiode, stijgt. Iets wat Accent bij elke uitzendjob nastreeft."

Om deze vernieuwende aanpak kracht bij te zetten lanceerde Accent dit weekend ook een nieuwe campagne onder de slagzin 'Of toch liever een job die echt bij je past?'. De teaser toont een vreemde job als 'technisch tekenaar in een tattoo shop', de begeleidende tekst verwijst naar het uittesten van de jobs. Online wordt de campagne visueel doorgetrokken op www.accent.jobs. Daarnaast richtte Accent ook de blog www.jobtester.be op waarop haar uitzendconsulenten uitgebereid verslag kunnen uitbrengen van hun dagje 'in the field'.

*** einde persbericht ***