Ingezonden persbericht

15 maart 2010

De Nationale Carrièrebeurs 2010 weer een groot succes!

Op vrijdag 12 en zaterdag 13 maart jl. vond de dertiende editie van het grootste carrière-evenement van Nederland met de beste werkgevers plaats: De Nationale Carrièrebeurs. Dit jaar trok De Nationale Carrièrebeurs 14.500 bezoekers die kennis konden maken met 200 exposanten.

Opening
De beurs werd op vrijdag 12 maart geopend door Generaal Peter van Uhm, Commandant der Strijdkrachten en gastvrouw van beide dagen Nicolette van Dam. Na de opening konden de bezoekers kennis maken met topwerkgevers als Shell, Philips, KPN, Coca Cola Enterprises, TNO, Unilever, Procter & Gamble, ING, KLM en Rabobank. Ook was er op vrijdag 12 maart een speciale beursvloer met ruim 40 topadvocatenkantoren.

Arcadis meest vertoonde werkgever

Voorafgaand aan De Nationale Carrièrebeurs konden bezoekers een cultuurtest invullen op Mijntopwerkgevers.nl. Deze speciaal ontwikkelde test had als groot voordeel dat de bezoekers van tevoren wisten welke werkgevers goed bij hen passen qua cultuur. Voor de werkgevers betekende dit uiteindelijk betere kandidaten aan hun stand tijdens De Nationale Carrièrebeurs. De algemene uitslag van Mijntopwerkgevers.nl is: 1 Arcadis, 2 Capgemini en 3 DSM. Het gaat bij deze uitslag om het aantal vertoningen omtrent deelname van bezoekers aan de test van Kiesjeswerkgever.nl. De test is door ruim 4.000 bezoekers ingevuld en de website is 6.610 keer bezocht.

The Road to Success (Jr)

Eén van de hoogtepunten van De Nationale Carrièrebeurs was The Road to Success. Tijdens The Road to Success vertelden topmannen en -vrouwen als Pim van der Feltz (Country Manager Google Nederland), Carla Smits-Nusteling (Chief Financial Officer KPN) en Bas Boris Visser (Managing Partner Clifford Chance) over hun carrière en de keuzes die zij hebben gemaakt binnen hun vakgebied. Het geheel stond onder leiding van Arne van der Wal, oud-hoofdredacteur FEM Business, oud-redacteur Quote en medeoprichter van het platform voor onderzoeksjournalistiek Follow the Money.

Workshops

Tijdens De Nationale Carrièrebeurs vonden ruim 50 vakinhoudelijke en carrièregerichte workshops plaats zoals 'Overtuigend argumenteren tijdens je sollicitatie', 'Volg je passie en scoor je droombaan? Zo doe je dat in 2010 met LetterFactory!' en 'Hoe kom je professioneel en zelfbewust over in een salarisonderhandeling'. Ook konden bezoekers hun c.v. 'recruiters-proof' laten maken door Ellen Demirdag en Heleen Bosch, oprichtsters van de online dienstverlening sollicitatiebrief-schrijven.nl. Parallel aan De Nationale Carrièrebeurs vonden er tien branchecongressen plaats: Het Nationaal Accountantscongres, Het Nationaal Bank & Verzekeringscongres, Het Nationaal Diversiteitscongres, Het Nationaal Farmaciecongres, Het Nationaal Ingenieurscongres, Het Nationaal IT-congres, Het Nationaal Juristencongres, Het Nationaal Mastercongres, Het Nationaal Marketing & Salescongres en Het Nationaal Overheidscongres.

Optreden

Op vrijdag werd de eerste beursdag afgesloten met een spetterend optreden van Jan Smit! Na de afsluiting volgde er een exposantenborrel met een optreden van Hans en Candy Dulfer. Zij zorgde voor een ontspannen sfeer waarbij de exposanten onder het genot van een drankje met elkaar hun ervaringen konden uitwisselen. Op de zaterdag zorgde Wolter Kroes voor een spetterende afsluiting van de dertiende editie van De Nationale Carrièrebeurs! Volgend jaar zal De Nationale Carrièrebeurs plaats vinden op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart.

///EINDE PERSBERICHT///

Over Memory Events

Naast De Nationale Carrièrebeurs en de tien Nationale Branchecongressen organiseert Memory Events ook De Nederlandse Carrièredagen, Carrièrebeurs Overheid, Carrièrebeurs Zorg & Welzijn en DiversityWorks. Memory Events maakt deel uit van de Memory Group, opgericht in 1989, en is marktleider in de communicatie met studenten en starters op de arbeidsmarkt. Dit realiseren we met een grote diversiteit aan activiteiten en producten die vallen onder de drie werkmaatschappijen van de Memory Group: Memory Publications, Memory Events en Memory Online.



Ingezonden persbericht