Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
Veel klachten over Studentenchipkaart
Het OV-Loket krijgt veel klachten binnen van studenten die vanaf
vandaag niet meer kunnen reizen omdat zij geen werkende
OV-studentenchipkaart hebben ontvangen. De verantwoordelijke partijen
bieden geen oplossing voor dit probleem en laten de student in de kou
staan. ROVER adviseert zowel een claim in te dienen bij de Dienst
Uitvoering Onderwijs als bij TLS via de Klantenservice OV-chipkaart.
Reis in geen geval met een kopie van je aanvraagformulier als
reisbewijs.
Vandaag moet iedere student verplicht met de chipkaart reizen. De
telefoon van het OV-Loket staat roodgloeiend: vele studenten hebben
nog geen (werkende) kaart ontvangen en weten niet hoe zij naar college
moeten komen.
ROVER adviseert studenten zowel een claim voor reiskosten in te dienen
bij IB-Groep/ DUO als TLS. DUO heeft inmiddels het formulier voor
schadeclaims van de website verwijdert maar hij is nog steeds te
downloaden op de homepage van ROVER onder het kopje `problemen
OV-studentenchipkaart'. TLS is te bereiken onder de volgende gegevens:
Klantenservice OV-chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort
Stuur een kopie van je correspondentie mee!
Sommige studenten krijgen van DUO het vreemde advies om met een kopie
van het aanvraagformulier studentenchipkaart te reizen. Doe dit in
geen geval! Het is niet afgesproken met conducteurs/ chauffeurs en
studenten die met hun formulier/ kopie correspondentie reizen riskeren
een boete van EUR 35.
Pagina geplaatst: 16 maart 2010