Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)


Veel klachten over Studentenchipkaart
Het OV-Loket krijgt veel klachten binnen van studenten die vanaf vandaag niet meer kunnen reizen omdat zij geen werkende OV-studentenchipkaart hebben ontvangen. De verantwoordelijke partijen bieden geen oplossing voor dit probleem en laten de student in de kou staan. ROVER adviseert zowel een claim in te dienen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs als bij TLS via de Klantenservice OV-chipkaart. Reis in geen geval met een kopie van je aanvraagformulier als reisbewijs.

Vandaag moet iedere student verplicht met de chipkaart reizen. De telefoon van het OV-Loket staat roodgloeiend: vele studenten hebben nog geen (werkende) kaart ontvangen en weten niet hoe zij naar college moeten komen.

ROVER adviseert studenten zowel een claim voor reiskosten in te dienen bij IB-Groep/ DUO als TLS. DUO heeft inmiddels het formulier voor schadeclaims van de website verwijdert maar hij is nog steeds te downloaden op de homepage van ROVER onder het kopje `problemen OV-studentenchipkaart'. TLS is te bereiken onder de volgende gegevens:

Klantenservice OV-chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort
Stuur een kopie van je correspondentie mee!

Sommige studenten krijgen van DUO het vreemde advies om met een kopie van het aanvraagformulier studentenchipkaart te reizen. Doe dit in geen geval! Het is niet afgesproken met conducteurs/ chauffeurs en studenten die met hun formulier/ kopie correspondentie reizen riskeren een boete van EUR 35.
Pagina geplaatst: 16 maart 2010