Belgische Federale Overheid


Klacht indienen over geluidshinder luchthaven voortaan ook online mogelijk

Datum: 16 maart 2010

Als u hinder ondervindt van het vliegverkeer op de nationale luchthaven, dan kunt u voortaan online een klacht indienen. De ombudsdienst voor de luchthaven van Zaventem voorziet hiervoor een elektronisch meldingsformulier.

De luchthaven Brussel-Nationaal heeft sinds 1 juni 2001 een onafhankelijke ombudsdienst. De dienst richt zich in de eerste plaats tot omwonenden, gemeentebesturen en luchtvaartmaatschappijen.

Ze maakt het mogelijk

* de trajecten van de vliegtuigen en de ontwikkeling van de veroorzaakte geluidshinder te controleren en te volgen.
* de burgers te informeren en hun klachten en bezwaren te behandelen.

Om haar opdracht naar behoren uit te voeren beschikt de ombudsdienst over de gegevens van het Directoraat-Generaal Luchtvaart van de FOD Mobiliteit en Vervoer, de exploitant van de luchthaven Brussel-Nationaal en Belgocontrol.

U vindt het elektronisch klachtenformulier op de website van de ombudsdienst.

Meer informatie over de ombudsdienst vindt u op de website www.airmediation.be.