Belgische Federale Overheid
Klacht indienen over geluidshinder luchthaven voortaan ook online mogelijk
Datum: 16 maart 2010
Als u hinder ondervindt van het vliegverkeer op de nationale
luchthaven, dan kunt u voortaan online een klacht indienen. De
ombudsdienst voor de luchthaven van Zaventem voorziet hiervoor een
elektronisch meldingsformulier.
De luchthaven Brussel-Nationaal heeft sinds 1 juni 2001 een
onafhankelijke ombudsdienst. De dienst richt zich in de eerste plaats
tot omwonenden, gemeentebesturen en luchtvaartmaatschappijen.
Ze maakt het mogelijk
* de trajecten van de vliegtuigen en de ontwikkeling van de
veroorzaakte geluidshinder te controleren en te volgen.
* de burgers te informeren en hun klachten en bezwaren te
behandelen.
Om haar opdracht naar behoren uit te voeren beschikt de ombudsdienst
over de gegevens van het Directoraat-Generaal Luchtvaart van de FOD
Mobiliteit en Vervoer, de exploitant van de luchthaven
Brussel-Nationaal en Belgocontrol.
U vindt het elektronisch klachtenformulier op de website van de
ombudsdienst.
Meer informatie over de ombudsdienst vindt u op de website
www.airmediation.be.