Senternovem

12-03-2010 |

Klanttevredenheid: Goed rapportcijfer, wel meer aandacht voor subsidieprocedure gewenst

Klanttevredenheidsonderzoek

Wat vindt u van ROB en onze dienstverlening? Onlangs verschenen de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek. Uw algemene indruk van ROB is goed. Ons advies, website en nieuwsbrief worden gewaardeerd. U vindt wel dat de subsidieaanvraag tot 2010 makkelijker kon en de afhandeling van aanvragen sneller.

ROB laat regelmatig onderzoeken uitvoeren om te meten hoe tevreden u bent over de dienstverlening. Naar aanleiding daarvan kunnen we gericht verbeteringen doorvoeren. Over het algemeen krijgt ROB een 7,2 als rapportcijfer. Onderzoeker Geert Thijssen van IMPECKT: "Dat is een goede waardering. Ook over het deskundige advies en de klantvriendelijkheid van ROB-adviseurs zijn respondenten te spreken. Beide aspecten krijgen een acht. Website en nieuwsbrief scoren een dikke zeven. De website is duidelijk en de lezers van de nieuwsbrief zijn er positief over. Wel mag de website wat overzichtelijker zijn en kan de nieuwsbrief nog meer aansluiten op de actualiteit en werkveld van de lezers.'

Meer duidelijkheid

U bent kritischer over de subsidieaanvragen en de afhandeling ervan. Thijssen: "De helft van de respondenten geeft aan dat ze de aanvraagprocedure niet duidelijk vinden en dat het veel tijd kost ze in te vullen. Dat geldt ook voor de verantwoordingsrapporten. Daarnaast vinden redelijk veel respondenten dat ze te lang moeten wachten op de beslissing of de subsidie wordt toegekend of afgewezen."

In het onderzoek is ook de waarde van de ROB-subsidie onderzocht. Daaruit blijkt dat de financiële ondersteuning belangrijk is voor het al dan niet doorgaan van een project. Zeventig procent van de projecten zouden niet zijn uitgevoerd zonder subsidie. Wijzigingsdatum |

16-03-2010