Senternovem
12-03-2010 |
Klanttevredenheid: Goed rapportcijfer, wel meer aandacht voor
subsidieprocedure gewenst
Klanttevredenheidsonderzoek
Wat vindt u van ROB en onze dienstverlening? Onlangs verschenen de
resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek. Uw algemene indruk van
ROB is goed. Ons advies, website en nieuwsbrief worden gewaardeerd. U
vindt wel dat de subsidieaanvraag tot 2010 makkelijker kon en de
afhandeling van aanvragen sneller.
ROB laat regelmatig onderzoeken uitvoeren om te meten hoe tevreden u
bent over de dienstverlening. Naar aanleiding daarvan kunnen we
gericht verbeteringen doorvoeren. Over het algemeen krijgt ROB een 7,2
als rapportcijfer. Onderzoeker Geert Thijssen van IMPECKT: "Dat is een
goede waardering. Ook over het deskundige advies en de
klantvriendelijkheid van ROB-adviseurs zijn respondenten te spreken.
Beide aspecten krijgen een acht. Website en nieuwsbrief scoren een
dikke zeven. De website is duidelijk en de lezers van de nieuwsbrief
zijn er positief over. Wel mag de website wat overzichtelijker zijn en
kan de nieuwsbrief nog meer aansluiten op de actualiteit en werkveld
van de lezers.'
Meer duidelijkheid
U bent kritischer over de subsidieaanvragen en de afhandeling ervan.
Thijssen: "De helft van de respondenten geeft aan dat ze de
aanvraagprocedure niet duidelijk vinden en dat het veel tijd kost ze
in te vullen. Dat geldt ook voor de verantwoordingsrapporten.
Daarnaast vinden redelijk veel respondenten dat ze te lang moeten
wachten op de beslissing of de subsidie wordt toegekend of afgewezen."
In het onderzoek is ook de waarde van de ROB-subsidie onderzocht.
Daaruit blijkt dat de financiële ondersteuning belangrijk is voor het
al dan niet doorgaan van een project. Zeventig procent van de
projecten zouden niet zijn uitgevoerd zonder subsidie.
Wijzigingsdatum |
16-03-2010