Optimistisch Snakeware: altijd al de beste willen zijn


SNEEK, 20100316 -- Na een jaar van mooie webprojecten, lanceren van Fryslân House New York, investeren in de organisatie en de content management software, die Snakeware onder andere marktleider maakte in de zorg, is het Sneeker bedrijf ook optimistisch over 2010. Het jubileumjaar van internetbureau Snakeware, in maart bestaat het ambitieuze en innovatieve bedrijf 15 jaar, belooft een bijzonder jaar te worden. De omzet van 2009 bleef op niveau met 2008 en voor 2010 denkt Snakeware dat dit met minimaal 10 procent autonome groei zal toenemen.

Daarnaast is in korte tijd in samenwerking met Henri Vos fotografie een nieuwe campagne gerealiseerd rond het idee: "kleine jongens die vroeger al grote ambities hadden", waar in drie beelden Snakeware treffend wordt neergezet met als pay-off "Altijd al de beste willen zijn."

Bijzondere en innovatieve projecten

Snakeware zag de orderportefeuille de afgelopen maanden sterk groeien. In de eerste twee maanden van het nieuwe jaar noteerde Snakeware reeds een behoorlijke groei in omzet van ruim 11% ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Daarnaast krijgt het creatieve en innovatieve Sneeker bedrijf veel aanvragen voor bijzondere en innovatieve projecten. Ook timmert het bedrijf via haar MerkMakers initiatief heel goed aan de weg met klanten als Frico, Heijmans en Acera. Om het groeiende aantal klanten, waaronder steeds meer internationale spelers, optimaal te kunnen blijven bedienen wordt op 25 maart tijdens de jaarlijkse relatiedag van Snakeware de nieuwste versie van Snakeware haar toonaangevende software voor beheer van websites: Snakeware CMS Enterprise gelanceerd.


Lat ligt hoger ten opzichte van de concurrentie

"Met de ontwikkeling van de nieuwste versie van ons content management systeem hebben wij de lat nog een flink stuk hoger gelegd ten opzichte van de concurrentie", vertelt Ate van der Meer directeur van Snakeware. "Snakeware CMS Enterprise is veelzijdiger, gemakkelijker en gebruiksvriendelijker, zonder concessies te doen aan mogelijkheden en flexibiliteit wat voor klanten resulteert in meer functionaliteit, lagere kosten en meer rendement", voegt hij er duidelijk aan toe.

Zo heeft Snakeware, om het reeds uitgebreide content management systeem verder te vervolmaken, het afgelopen jaar gewerkt aan maar liefst 16 nieuwe modules waaruit, naast de overcomplete standaard uitrusting van Snakeware CMS Enterprise, gekozen kan worden om zo een nog betere standaard afstemming te krijgen tussen wensen en eisen van klanten en bewezen state-of-the-art .Net techniek. Ook zijn er een groot aantal nieuwe diensten ontwikkeld, die het traject voor, tijdens en na oplevering van een webproject kwalitatief nog beter maken.


Snakeware introduceert nieuwe campagne op intranet congres 2010

Tijdens het intranet congres 2010 in de Jaarbeurs in Utrecht, dat met ruim 600 deelnemers uitverkocht is, zal Snakeware, sponsor en exposant tijdens dit congres, haar nieuwe campagne introduceren. Het feit dat Snakeware 15 jaar bestaat en altijd de beste producten en diensten wil leveren heeft het bureau vertaald in een campagne in een jaren 70 setting. Het idee: "kleine jongens die vroeger al grote ambities hadden".

Snakeware had 3 schetsen gemaakt, een kind in de keuken, knoeiend aan het aanrecht met laboratorium spullen waarvan de koptekst luidt : Altijd al innovatief willen zijn. Een kind in een woonkamer, die vond dat het "saaie" schilderij wel wat opgevrolijkt mocht worden waarvan de koptekst luidt: Altijd al creatief willen zijn. En een kind, staand op een zelf gemaakt winnaarpodium voor de garage van papa, waarvan de koptekst luidt: Altijd al de beste willen zijn.

De hierbij door Henri Vos Fotografie speciaal voor Snakeware gemaakte campagne laat een ambitieus jongetje in drie settings zien, de retoriek straalt er vanaf. "Naar aanleiding van onze schetsen heeft Henri Vos dit prachtig weten vast te leggen op de gevoelige plaat", zegt Jan Hein Plinsinga, Creative Director bij Snakeware en eindverantwoordelijk voor de realisatie van de campagne.

"Dit zijn natuurlijk de mooiste opdrachten voor een fotograaf, zeg maar de krenten in de pap ... om het maar eens op z'n 70's te zeggen", zegt Henri Vos van het gelijknamige bureau. "We hadden een relatief korte deadline, binnen twee weken moest alles worden gerealiseerd. Het regelen van het model, de locaties en niet te vergeten de props. In goede samenwerking met Snakeware is het meer dan gelukt."

Het hele campagneverhaal is te lezen op www.snakeware.nl/campagne





Ingezonden persbericht