Eerste online magazine voor 50-plussers: ENNU


Digitale bladformule wordt verspreid naar meer dan 500.000 50-plussers

UTRECHT, 20100315 -- Ennu is met de start één van de grootste 50-plus titels van Nederland. Het digitale magazine is door de makers bedoeld als een positieve online gids voor mensen van pakweg een jaar of 50, die met een frisse blik op het leven iedere dag plukken. Vaste pijlers van het blad zijn wonen, vrij tijd, reizen, cultuur, financiën en gezondheid. De opzet en indeling is interactief en moedigt lezers aan zelf deel te nemen. Editie 1 wordt dinsdag 16 maart gepresenteerd in het Spoorwegmuseum en krijgt het thema Lente & Liefde mee. Ennu is via www.ennumagazine.nl voor iedereen beschikbaar.

Deze maand presenteert ENNU een uitgebreid persoonlijk video- interview met de net 65 geworden Herman van Veen, Margreet Blanken over Medisch Centrum West en de zoektocht naar de idelae man, een dag uit het drukke leven van Gerdi Verbeet: voorzitter van de Tweede Kamer, lekkere lente-recepten om zelf te proberen, de boeken top 5 van deze maand, nuttige tips voor digitaal fotograferen, alles over online dating en de eerste aflevering van de 12-delige docusoap over 45 plus voetballers. Ondersteund met visuele effecten en mooie muziek.

Ennu magazine zal vanaf 16 maart maandelijks verschijnen en louter digitaal worden verspreid. Lezers kunnen zich gratis abonneren, zonder verdere verplichtingen. Naast de 10 maandedities die jaarlijks verschijnen zullen rondom bepaalde thema's specials worden uitgebracht. Ennu is de eerste redactionele bladformule die op deze manier online wordt gemaakt. De techniek om online magazines te maken wordt tot dusver alleen door bedrijven ingezet voor eigen klandizie.

Ennu is een initiatief van bureauvijftig, een bureau gespecialiseerd in 50-plus marketing en communicatie en Dutch Giraffe communications, dat zich specialiseert in het uigeven van online magazines op basis van de Magstream applicatie. Voor deze eerste uitgave wisten de samenwerkende partijen een groot aantal A-merk adverteerders te interesseren: Unilever, selexyz, de Tweede Kamer, KNVB , het WNF en de Free Record Shop. Daarmee onderstrepen zij de groeiende belangstelling voor de doelgroep 50-plus en hoe die succesvol te bereiken. Om de juiste toon voor de doelgroep te handhaven is een 48-jarige hoofdredactrice betrokken en wordt met freelance tekstschijvers en vormgevers uit de doelgroep gewerkt.

ENNU Magazine