FloraHolland
Marktplaats-event `Beleef het voorjaar!' bij FloraHolland Bleiswijk
BLEISWIJK, 15 februari 2010 (persbericht) - Op dinsdag 16 maart 2010
staat marktplaats Bleiswijk volop in het teken van het voorjaar. Van
17.00 tot 22.00 uur vindt bij groothandelscentrum Terra Bleiswijk het
derde Marktplaats-event Bleiswijk plaats. Thema is `Beleef het
voorjaar!'. Dit veelomvattende Marktplaats-event wordt georganiseerd
door de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Terra Bleiswijk, Trends
& Trade en FloraHolland. Het is bestemd voor kwekers, bloemisten,
detaillisten en tuincentra die willen netwerken en inspiratie op
willen doen voor het voorjaar. Er wordt een actief en afwisselend
programma geboden.
Gevarieerd programma
Bezoekers kunnen tijdens het evenement diverse pleinen bezoeken. Op
het inspiratieplein kunnen bezoekers ideeën opdoen door middel van
diverse productdemonstraties door Erwin Westerman (Business Bloemist
De Nobel) en Janneke Roeland (dé Nederlands Kampioen Bloemsierkunst
Junioren). Het voorjaar staat in deze demonstraties centraal. Voor
bezoekers is er voldoende gelegenheid om hun productkennis te
vergroten. Zo wordt op het productplein een gevarieerd programma aan
voorjaarssierteeltgewassen gepresenteerd. Tijdens het event zijn
kwekers aanwezig om bezoekers achtergrondinformatie te geven over hun
bloemen en planten.
Op het informatieplein kunnen bezoekers zich laten voorlichten door
verschillende organisaties die hun diensten onder de aandacht brengen,
waaronder de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Bloemenbureau
Holland (BBH), Fair Flowers Fair Plants (FFP) en Stichting Milieu
Programma Sierteelt (MPS). Bij Trends & Trade kunnen bezoekers ook
terecht voor inspiratie op voorjaarsgebied op een 800 m2 groot
Lente-zomer Trendplein. Hier zijn de nieuwste collecties voor het
buitenleven te zien. Met al deze activiteiten is marktplaats Bleiswijk
op 16 maart weer volop in beweging.
Omarm de bloemist
Het Marktplaats-event is ontstaan vanuit het project `Omarm de
bloemist'. Vanuit dit project krijgen bloemisten in Bleiswijk
handvatten en advies aangereikt op het gebied van product, hardware en
ondernemerschap. Daarmee krijgt de bloemist de mogelijkheid zijn
onderscheidend vermogen te vergroten. De organisaties die het
programma op 16 maart invullen, gaan er vanuit dat de bloemist zich in
de markt in ieder geval óók kan onderscheiden door de consument meer
te vertellen over de producten die hij zelf verkoopt.
Fotobijschrift: Een kweker vertelt het verhaal achter zijn product aan
een belangstellende klant