FloraHolland


Marktplaats-event `Beleef het voorjaar!' bij FloraHolland Bleiswijk

BLEISWIJK, 15 februari 2010 (persbericht) - Op dinsdag 16 maart 2010 staat marktplaats Bleiswijk volop in het teken van het voorjaar. Van 17.00 tot 22.00 uur vindt bij groothandelscentrum Terra Bleiswijk het derde Marktplaats-event Bleiswijk plaats. Thema is `Beleef het voorjaar!'. Dit veelomvattende Marktplaats-event wordt georganiseerd door de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Terra Bleiswijk, Trends & Trade en FloraHolland. Het is bestemd voor kwekers, bloemisten, detaillisten en tuincentra die willen netwerken en inspiratie op willen doen voor het voorjaar. Er wordt een actief en afwisselend programma geboden.

Gevarieerd programma
Bezoekers kunnen tijdens het evenement diverse pleinen bezoeken. Op het inspiratieplein kunnen bezoekers ideeën opdoen door middel van diverse productdemonstraties door Erwin Westerman (Business Bloemist De Nobel) en Janneke Roeland (dé Nederlands Kampioen Bloemsierkunst Junioren). Het voorjaar staat in deze demonstraties centraal. Voor bezoekers is er voldoende gelegenheid om hun productkennis te vergroten. Zo wordt op het productplein een gevarieerd programma aan voorjaarssierteeltgewassen gepresenteerd. Tijdens het event zijn kwekers aanwezig om bezoekers achtergrondinformatie te geven over hun bloemen en planten.
Op het informatieplein kunnen bezoekers zich laten voorlichten door verschillende organisaties die hun diensten onder de aandacht brengen, waaronder de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Bloemenbureau Holland (BBH), Fair Flowers Fair Plants (FFP) en Stichting Milieu Programma Sierteelt (MPS). Bij Trends & Trade kunnen bezoekers ook terecht voor inspiratie op voorjaarsgebied op een 800 m2 groot Lente-zomer Trendplein. Hier zijn de nieuwste collecties voor het buitenleven te zien. Met al deze activiteiten is marktplaats Bleiswijk op 16 maart weer volop in beweging.

Omarm de bloemist
Het Marktplaats-event is ontstaan vanuit het project `Omarm de bloemist'. Vanuit dit project krijgen bloemisten in Bleiswijk handvatten en advies aangereikt op het gebied van product, hardware en ondernemerschap. Daarmee krijgt de bloemist de mogelijkheid zijn onderscheidend vermogen te vergroten. De organisaties die het programma op 16 maart invullen, gaan er vanuit dat de bloemist zich in de markt in ieder geval óók kan onderscheiden door de consument meer te vertellen over de producten die hij zelf verkoopt.

Fotobijschrift: Een kweker vertelt het verhaal achter zijn product aan een belangstellende klant