Ingezonden persbericht


Persbericht ROVER

16 maart 2010

Veel klachten over OV-studentenchipkaart

Het OV-Loket krijgt veel klachten binnen van studenten die vanaf vandaag niet meer kunnen reizen omdat zij geen werkende OV-studentenchipkaart hebben ontvangen. De verantwoordelijke partijen bieden geen oplossing voor dit probleem en laten de student in de kou staan. ROVER adviseert zowel een claim in te dienen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs als bij TLS via de Klantenservice OV-chipkaart.

Vandaag moet iedere student verplicht met de chipkaart reizen. De telefoon van het OV-Loket staat roodgloeiend: vele studenten hebben nog geen (werkende) kaart ontvangen en weten niet hoe zij naar college moeten komen.

ROVER adviseert studenten zowel een claim voor reiskosten in te dienen bij IB-Groep/ DUO als TLS. DUO is verantwoordelijk voor het uitkeren van studiefinanciering en daarmee voor het verstrekken van de OV-kaart. DUO heeft inmiddels het formulier voor schadeclaims van de website verwijderd maar hij is nog steeds te downloaden op de homepage van ROVER onder het kopje 'problemen OV-studentenchipkaart'. TLS is het centrale aanspreekpunt over de ov-chipkaart. De partijen verwijzen veelal naar elkaar in geval van problemen met studentenkaarten.

Sommige studenten krijgen van DUO het vreemde advies om met een kopie van het aanvraagformulier studentenchipkaart te reizen. ROVER raadt studenten sterk af dit te doen. Het is namelijk niet afgesproken met conducteurs/ chauffeurs. Studenten die met een kopie van het formulier of hun correspondentie met DUO reizen, riskeren daarom een boete van ¤ 35.




Ingezonden persbericht