Nieuwe koers voor trainingsbureau Van Harte & Lingsma

17/03/2010 10:21

Van Harte en Lingsma

25 jaar hoogste klantwaardering in leiderschapstrainingen

Oegstgeest, woensdag 17 maart 2010 - Trainings- en adviesbureau Van Harte & Lingsma wijzigt na 25 jaar van koers en gaat innovaties doorvoeren in de van oudsher vrij traditionele trainingsmarkt. Met de aanstelling van een nieuwe directeur en de installatie van een stevige Raad van Commissarissen, hoopt het bureau de markt voor opleiding, training en advies de komende jaren verder te kunnen veroveren. Ze gaan zich meer op de concrete wensen van klanten focussen en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Learning & Development (L?) sneller volgen.

Oorspronkelijk was Van Harte & Lingsma een familiebedrijf, opgericht door Jacques van Harte en Marijke Lingsma. Eind 2009 kwam hier een eind aan toen Vincent van Harte, zoon van Jacques, besloot het bedrijf te professionaliseren en een Raad van Commissarissen en een nieuwe directeur, Joep C. de Jong, te benoemen. "We denken met Joep de Jong een nieuwe koers in te kunnen zetten, die Van Harte & Lingsma verder kan brengen. Uiteraard met behoud van de hoge kwaliteit en betrokkenheid die Van Harte & Lingsma altijd gekenmerkt hebben," aldus Vincent van Harte. De Jong komt van British Telecom waar hij ruim elf jaar als Director Learning Solutions werkte.

Ongezien steengoed

"Het is de hoogste tijd dat wij aan een breed publiek laten zien wie we zijn en wat we kunnen," aldus de Jong. "Ieder jaar komt het NIDAP met een onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van trainingsbureaus en Van Harte & Lingsma eindigt al jaren op rij in de top-drie. Mensen die bij ons een training hebben gevolgd waarderen ons vaak met hoge cijfers. Met de lef en bezieling die wij in onze trainingen stoppen, creëren we een duurzaam effect voor onze relaties. Wij gaan verder dan alleen het aanleren van vaardigheden. Het probleem is dat mensen die deze ervaring niet hebben gehad dit niet weten en ons vaak niet eens van naam kennen. We zijn dus al jaren ongezien steengoed en dat mag wel eens verteld worden."

Waardetoevoeging op lange termijn

De Jong wil zich de komende jaren met Van Harte & Lingsma richten op waardevermeerdering, langs drie pijlers van duurzaamheid: People, Planet en Profit. De Jong: "Op al deze terreinen zullen we waarde moeten toevoegen, veelal in relatie met onze partners en klanten. Ik heb dan ook met de Raad van Commissarissen afgesproken dat mijn eigen beloning gekoppeld moet zijn aan de duurzame waardetoevoeging op lange termijn. Pas na vijf jaar bepaalt de Raad van Commissarissen mijn toegevoegde waarde, mijn bonus.."

25 jaar verleiden en prikkelen

De nieuwe koers van Van Harte & Lingsma valt samen met het 25-jarig jubileum. Ook is vanaf vandaag de nieuwe huisstijl van Van Harte & Lingsma in gebruik genomen. "Het leven zit vol paradoxen; schijnbare tegenstrijdigheden waarbinnen vaak veel meer mogelijkheden dan belemmeringen zitten. Deze paradoxen en hun interne spanningsveld zien we terug in onze nieuwe huisstijl. De paradoxen die we gebruiken zijn inspirerend, uitgesproken, prikkelend en herkenbaar voor onze klanten. Vanaf het eerste moment van kennismaking verleiden we mensen en organisaties tot nadenken en nodigen we ze uit voor een dialoog".

Over Van Harte & Lingsma

Van Harte & Lingsma is al 25 jaar toonaangevend in het ontwikkelen van mensen en organisaties. Het bureau verzorgt (beroeps)opleidingen, trainingen en coachingstrajecten gericht op leiderschap en management, persoonlijke ontwikkeling en inspiratie, persoonlijke effectiviteit en communicatie. Daarnaast levert Van Harte & Lingsma maatwerk gericht op veranderprocessen, teamontwikkeling en betrokkenheid. Van Harte & Lingsma heeft 50 medewerkers en is gevestigd in Oegstgeest. Zie ook www.h-l.nl.





http://www.h-l.nl/