Sanoma Uitgevers
France Rotterdam
Sanoma Uitgevers mediapartner Tour de France Rotterdam
---
17.03.10
Sanoma Uitgevers is de officiële mediapartner voor de start van de
Tour de France in Rotterdam. Tourorganisator A.S.O. en de organisatie
van Le Grand Départ besloten tot de samenwerking omdat Sanoma
Uitgevers de grootste uitgeverij van publiekstijdschriften is en ook
specifiek in fietsmedia marktleider is.
Als mediapartner zal Sanoma Uitgevers een grote rol spelen in de
communicatie van Le Grand Départ Rotterdam 2010. Naast de Officiële
Tour de France Gids, die Sanoma Uitgevers al vier jaar uitgeeft in
licentie van de A.S.O., zal er dit jaar door Sanoma een bijlage
gemaakt worden om de vele duizenden bezoekers van het evenement te
informeren over de proloog en de eerste etappe. Het bereik van Sanoma
Uitgevers, met o.a. enkele honderdduizenden fietsers per maand, stelt
de organisatie in staat de Tourliefhebbers goed op de hoogte te houden
van het Grand Départ en andere side-events.
De samenwerkingsovereenkomst tussen Sanoma Uitgevers en de organisatie
van le Grand Départ is donderdag 11 maart in het stadhuis van
Rotterdam ondertekend door wethouder Lucas Bolsius,
directeur/bestuurder Stichting Grand Départ Rotterdam 2010 Hans den
Oudendammer en uitgever sport Jan Paul de Wildt van Sanoma Uitgevers.
Ideale samenwerking
Voor Jan Paul de Wildt van Sanoma is de samenwerking een hele
logische. De fietstijdschriften van Sanoma Uitgevers zijn
marktleidend. Wij willen ons dan ook associëren met toonaangevende
evenementen. Aangezien wij ook de officiële Tour de France Gids
uitgeven is een partnerschap met Le Grand Départ in Rotterdam een
ideale samenwerking. Daarnaast is er in onze optiek geen stad in
Nederland die grote sportevenementen op een niveau kan neerzetten
zoals Rotterdam dat kan.