FloraHolland


Inspirerende voorjaarsavond op marktplaats Bleiswijk

BLEISWIJK, 17 maart 2010 (persbericht) - Dinsdagavond 16 maart stond marktplaats Bleiswijk geheel in het teken van het voorjaar. Ruim 750 bloemisten, detaillisten, tuincentra en kwekers kwamen naar het inmiddels derde Marktplaats-event om inspiratie op te doen voor het voorjaar en de zomer. Ook werd er in informele sfeer weer druk genetwerkt. Het Marktplaats-event Bleiswijk wordt georganiseerd door de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Terra Bleiswijk, Trends & Trade en FloraHolland. Dit speciale evenement is ontstaan vanuit het project `Omarm de bloemist'. Vanuit dit project krijgen bloemisten in Bleiswijk handvatten en advies aangereikt op het gebied van bloemen, planten, decoratiemateriaal en ondernemerschap. Daarmee wordt de bloemist geholpen zijn onderscheidend vermogen te vergroten. Hierbij gaan de organiserende partijen ervan uit dat de bloemist zich in de consumentenmarkt in ieder geval ook kan onderscheiden door meer kennis te vergaren over de producten die hij verkoopt.

Bleiswijk, marktplaats in beweging
De bezoekers vonden in Bleiswijk een gevarieerd programma. Om de productkennis van bloemisten, detaillisten en tuincentra te vergroten was er een speciaal productplein ingericht met een interessant assortiment voorjaarssierteeltgewassen. Kwekers gaven bezoekers achtergrondinformatie over hun bloemen, planten en concepten. Bezoekers konden hun productkennis ook opfrissen tijdens productdemonstraties door Erwin Westerman (Business Bloemist De Nobel) en Janneke Roeland (dé Nederlands Kampioen Bloemsierkunst Junioren). Tijdens deze demonstraties werden niet alleen inspirerende bloemstukken gemaakt, ook waren er tips en achtergrondinformatie over de gebruikte bloemen en planten. Op het informatieplein konden bezoekers volop informatie vergaren bij verschillende organisaties, waaronder de VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), Bloemenbureau Holland (BBH), Fair Flowers Fair Plants (FFP) en Stichting Milieu Programma Sierteelt (MPS). Bij groothandelscentrum Trends & Trade was een 800 m2 groot Lente-zomer Trendplein ingericht. Bezoekers konden hier terecht voor de nieuwste collecties voor het buitenleven. Een verloting zorgde ervoor dat een aantal bezoekers met zakelijk waardevolle cadeaus naar huis ging: een shopreview (van Bloemenbureau Holland), twee Rosa-internetopleidingen (van VBW) en een fatboy hangmat (aangeboden door Chrysal). Bezoekers maakten bij de stand van Bloemenbureau Holland kans op een waardebon, te besteden aan promotiemateriaal op het promotieplein. Zij moesten hiervoor tips geven om de voorjaarscampagne van Bloemen Bureau Holland te versterken. Kortom: marktplaats Bleiswijk was ook gisteravond weer volop in beweging!

Het volgende Marktplaats-event Bleiswijk, een uitgebreide(re) editie, vindt plaats in het najaar.

Fotobijschrift: Ideeën opdoen en netwerken tijdens het Marktplaats-event Bleiswijk