Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Clarity Commerce tekent contract met Merlin Entertainments Group

's-Hertogenbosch, 17 maart 2010 - Clarity Commerce Solutions Plc, leverancier van software oplossingen voor de hospitality, retail, leisure en entertainment sector, is verheugd een groot contract te hebben getekend met de Merlin Entertainments Group Ltd., wereldwijd een van de grootste pretparkexploitanten en marktleider in Europa.

Na een uitgebreid selectietraject, is Clarity door Merlin Entertainments Group Ltd. ('Merlin'), verkozen tot hun technologieleverancier voor hun wereldwijde activiteiten, waaronder Madame Tussauds, Sea Life, Chessington World of Adventures, London Eye, HeidePark, Alton Towers Resort en de diverse Legoland parken.

Dit is een belangrijk contract, dat de positie van Clarity als toonaangevend leverancier van Point of Sale en andere gerelateerde oplossingen voor de pretparksector verder bevestigt. Volgens de overeenkomst, die zowel de horeca als het retailgedeelte omvat, levert Clarity haar ClarityLive Suite van point of sale, voorraad, managementrapportage en verwante oplossingen en diensten. De uitrol over het wereldwijde imperium zal gefaseerd verlopen gedurende een periode van 4 jaar. Met dit contract, dat start met de uitrol van Gardaland in Italië in april 2010, zijn vele miljoenen gemoeid.

"Het is Clarity's missie om samen te werken met klanten om producten en diensten te kunnen leveren die hen helpen de beleving van hun klanten verder te verbeteren. Dit contract toont aan hoe deze aanpak kan slagen tijdens moeilijke economische tijden en in het geval van stevige concurrentie. Ik kijk uit naar de samenwerking met het Merlin team om een succesvolle oplossing te leveren aan deze prestigieuze klant", reageert Clarity's CEO Ken Smith op het contract. "We waren erg onder de indruk van de kennis van Clarity op het gebied van afrekenoplossingen binnen de unieke omgeving van attractieparken. Dat, gecombineerd met hun begrip voor de noodzaak om samen te werken met onze teams bij het creëren van flexibele, betrouwbaar en robuuste systeemoplossingen, heeft de doorslag gegeven. Wij kijken er naar uit het partnerschap in de toekomst verder te verdiepen zodat we de commerciële mogelijkheden in het bedienen van onze 38 miljoen gasten zoveel mogelijk optimaliseren", aldus Chris Dare, Group IT Director van Merlin.

De Nederlandse partner van Clarity voor de entertainment sector is Leisure Solutions Nederland BV. Vorig jaar oktober sloten Clarity en LSN een officiële reseller overeenkomst om met veel deskundigheid en lokale ondersteuning de ClarityLive producten te vertegenwoordigen in Nederland. De ClarityLive Suite is een totaaloplossing voor bedrijven in de entertainmentsector die niet alleen ticketing, maar bijvoorbeeld ook de horeca, souvenirshops en reserveringssystemen in één softwaresuite willen onderbrengen. Als reseller verzorgt LSN tevens de configuratie en implementatie van de software en biedt diverse varianten van support services, vanaf bezetting gedurende kantoortijden tot en met volledig 24/7 service. Nederlandse klanten zijn onder meer: het Dolfinarium, Walibi World en Avonturenpark Hellendoorn.