Ingezonden persbericht


-PERSBERICHT-

Nog meer bezoekers dan vorig jaar
NATIONALE LUNCHROOMDAG SUCCESVOL

Bilthoven, 17 maart 2010 - Met nog meer bezoekers dan vorig jaar kan de organisatie terugkijken op een zeer geslaagde dag. De tweede editie van De Nationale Lunchroomdag is wederom inspirerend en succesvol gebleken. Ruim 200 bezoekers lieten deze dag niet aan zich voorbij gaan en verkregen informatie over de nieuwste trends op het gebied van ingrediënten en producten, bereidingswijzen en bedrijfsvoering.

De Nationale Lunchroomdag, op maandag 15 maart gehouden bij de Levens Cooking & Baking Plaza in Gilze, is speciaal toegesneden op de Nederlandse lunchroombranche. Doel van de Nationale Lunchroomdag is om aan de vraag naar directe toepasbare informatie uit de lunchroombranche te beantwoorden. Door middel van live kookdemonstraties en één op één gesprekken werd hier gehoor aan gegeven.

De deelnemende bedrijven, bekende toeleveranciers aan de horeca, Ad Van Geloven, Leventi, Unilever Foodsolutions, Pastridor, Zwanenberg, Laurentis, FanoFindFood, De Kok Horecagroothandel en Horeca Flex Bureau introduceerden aan de aanwezige lunchroomhouders nieuwe bereidings- en presentatiewijzen van gerechten en dranken. En tevens de laatste noviteiten op het gebied van non-food en service. De eerste bezoekers stonden al ruim een uur voor aanvang voor de poorten. Alle lunchroomhouders werden hartelijk welkom geheten door Cora van Mora. "Ontzettend leuk om hier bij te zijn en te laten zien dat Mora veel mooie producten heeft voor lunchroomhouders", aldus de snackkoningin.

Tijdens De Nationale Lunchroomdag werden gedurende twee rondes presentaties gegeven door Frank Lindner, hoofdredacteur van het vakblad Lunchroom, Mark Tamsma van Horeca Accountancy & Advies BV en Thierry Neuféglise van 4Ratio Onderzoek Advies en Begeleiding. De sprekers gingen in op de onderwerpen: trends & cijfers, menu-engineering, franchising en upselling. Dat de sprekers twee keer voor een overvolle zaal stonden, toont aan dat de lunchroomhouder zich interesseert in het verder professionaliseren van zijn eigen onderneming.

Na afloop kregen alle bezoekers een door de toeleveranciers goedgevulde goodiebox. Bezoekers kregen bovendien een receptenboekje mee met daarin alle gerechten en tips die tijdens de Nationale Lunchroomdag werden gepresenteerd.

De 3e Nationale Lunchroomdag staat vast op maandag 14 maart 2011. _________________________
Noot voor de redactie (