Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Al meer dan een miljoen exemplaren verkocht
Libelle Bookazines zijn bestsellers

Hoofddorp, 17 maart 2010 - Sinds de start in november 2006 zijn er al meer dan één miljoen Libelle Bookazines verkocht. Het uitbrengen van een boek als Bookazine betekent voor een auteur bijna automatisch een bestseller. De samenwerking tussen Meulenhoff Boekerij en Libelle wordt vandaag gecontinueerd.

Per keer worden er tussen 25.000 en 45.000 Bookazines verkocht. Er zijn al heel wat boeken van bekende auteurs in Bookazine-vorm verschenen, zoals van Nicci Gerrard, Santa Montefiore, John Boyne, Lulu Wang, Harlan Coben, Adriaan van Dis en vele anderen.

Handig en goedkoop
Bookazine is een compleet boek in tijdschriftenvorm. Lekker licht en dus handig voor onderweg en op reis. En goedkoop: voor ¤ 2,95 overral te koop in het tijdschriftenschap. Er is gebleken dat hierdoor een geheel nieuwe lezersgroep wordt bereikt.

Iedere vier weken verschijnt een nieuwe titel, bestsellers en onontdekte juweeltjes wisselen elkaar af. Ze komen uit het fonds van de gerenommeerde uitgeverij Meulenhoff Boekerij en zijn speciaal geselecteerd door Libelle-redacteuren. Vandaag tekenen Libelle en de uitgeverij een contract voor langere termijn.

Over Libelle


* Met eeen wekelijkse oplage van bijna 500.000 per week en een sitebezoek van 400.000 bezoekers per maand bereikt Libelle ruim 32% van de Nederlandse vrouwen en 11,6% van de Nederlandse mannen.


* Op de 14de Libelle Zomerweek van 117 t/m 23 mei worden 80.000 bezoekers verwacht

Over Meulenhoff Boekerij

Meulenhoff Boekerij geeft een breed scala aan boeken uit, variërend van thrillers, romans en literatuur tot bewogen vrouwenlevens en fantasy. Met grote auteursnamen als Gabriel García Màrquez, Oliver Sacks, Harlan Coben,

Nicci Gerrard, Lauren Weisberger, Lulu Wang en J.R.R. Tolkien bereikt Meulenhoff Boekerij een groot en divers lezerspubliek.

De uitgeverij brengt jaarlijks zo'n 300 nieuwe titels uit, de nieuwe Harlan Coben verschijnt op 25 april.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @
()

Noot voor de redactie (