Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw vakblad voor de autobranche:
Aftersales Magazine

Uitgever Rob Kuchler (46) start een nieuw vakblad voor de automotive branche: Aftersales Magazine. De nieuwe uitgave richt zich, kort gezegd, op alle bedrijven met een werkplaats en/of roots in de autobranche. Ofwel een blad voor ondernemers, management en monteurs in de volle breedte van de branche, van dealerbedrijf tot onafhankelijk autobedrijf en leasemaatschappij tot schadebedrijf. Kuchler: "Specialisatie op aftersales biedt in de autobranche ruim voldoende exploitatiekansen voor een nieuwe uitgave." Het eerste nummer verschijnt 19 maart a.s.

100 jaar ervaring
Het team achter Aftersales Magazine bundelt 100 jaar automotive ervaring. Per 1 februari voegden zich Barend Luiting (hoofdredacteur) en Wim van Baal (sales) bij uitgever Rob Kuchler en per 1 maart a.s. voegt zich ook Jos Veldhuisen (hoofdredacteur) bij het team.

Geld verdienen in de werkplaats
Rob Kuchler, directeur/uitgever van Minervum Multi Media: "Samen met het sales- en redactieteam signaleer ik een grote behoefte aan gedegen nieuws, de nieuwste trends en ontwikkelingen op aftersales gebied. Het geld moet verdiend worden in de werkplaats en de ondernemer wil goed beslagen ten ijs komen. Ons sales- en redactieteam brengt gezamenlijk 100 jaar ervaring in de automotive bij elkaar. Met Aftersales Magazine kunnen we vanuit die kennis het nieuws en de achtergronden voor de diverse sectoren op de juiste manier brengen. Door zelf een nieuwe uitgave in de autobranche te starten, geef ik mezelf bovendien als ondernemer weer volop ontplooiingsruimte."

Inhoudelijke kracht
"Aftersales Magazine gaat vooral in op de ontwikkelingen in de branche, maar zal zeker ook technische aspecten behandelen", aldus Kuchler. "Waar aftersales nu een belangrijke pijler onder de branche en de uitgave is, kunnen in de nabije toekomst onderwerpen over bijvoorbeeld de occasionproblematiek volgen. Ook daar spelen er vele zaken waar de ondernemers in de branche graag van op de hoogte willen blijven. Het vertrouwen van de markt is er in ieder geval. We komen 10 keer per jaar uit, het eerste nummer verschijnt 19 maart en is ruim 60 pagina's dik! Van een nulnummer in de traditionele zin is dan ook geen sprake."

Presentatie
Aftersales Magazine wordt 17 maart in Breda officieel ten doop gehouden. Van 23 tot en met 25 maart maakt de branche kennis met de nieuwe uitgave, als Aftersales Magazine zich presenteert op de vakbeurs Autoprofessioneel en Schadeherstel. Kuchler: "Ook daarna blijven we ons roeren. Met grote regelmaat zal Aftersales Magazine activiteiten voor ondernemers opzetten. Enerzijds omdat in de relatiesfeer van oudsher veel contacten worden gelegd en zaken gedaan en anderzijds omdat ondernemers graag van elkaar willen leren. Wat het precies wordt, houden we nog even onder de pet."

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie,