Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -
In Playboy 5 weer bekende Nederlandse
Patricia Paay haalt topverkoop en Guinness Book of Records

Hoofddorp, 17 maart 2010 - Het nummer van Playboy met Patricia Paay heeft een topverkoop gehaald. En La Paay haalde met haar spraakmakende shoot het Guinness Book of Records. Playboy editie 5 heeft weer een bekende Nederlandse naakt op de glossy pagina's.

"Zindert het altijd van de publiciteit als Playboy een bekende Nederlandse fotografeert, zo extreem als rond de geruchtmakende shoot van Patricia Paay hebben we het zelden meegemaakt," meldt hoofdredacteur Jan Heemskerk. Hij kijkt met verwondering en tevredenheid terug op dé mediahype van 2009. "Nog vóór de reportage was verschenen had iedereen een mening, en toen het nummer in de winkel lag, kreeg het bijna de contouren van een Nationaal Debat. We zijn heel blij dat de publiciteit, zowel in Nederland als ver daarbuiten, overwegend positief was, en de verkoop was er dan ook naar."

Magische grens
Hoewel Playboy nooit verkoopcijfers publiceert, wordt bij deze speciale gelegenheid bekend gemaakt dat met de 'Paay'-editie de magische grens van 100.000 exemplaren* in de losse verkoop is doorbroken. Deze editie staat dan ook de top vijf van deze eeuw.

Guinness Book of Records
Patricia Paay heeft zich met haar baanbrekende fotoshoot een plaats veroverd in het Guinness Book of Records. Zij is officieel de oudste vrouw die ooit, wereldwijd, naakt in Playboy heeft gestaan. Playboy Nederland is bijzonder trots dat zij deze prachtige dame hebben mogen fotograferen, en ziet hierin een bevestiging dat de vrouwen van Nederland niet alleen de mooiste ter wereld zijn, maar ook de best houdbare.

Mei BN'er
Over Playboy 5 gaan inmiddels de wildste geruchten "We kunnen op dit moment bevestigen dat in de Playboy van mei, die 8 april in de winkel ligt, inderdaad weer een bekende Nederlandse vrouw naakt zal poseren. Ze is erg knap en bovendien leuk en zeer talentvol. Verder gaan we niet in op allerlei speculaties over haar identiteit." Wel laat hij doorschemeren dat er binnen een week meer helderheid zal ontstaan.

*Oplage is exclusief de abonnementen en overige verspreide oplage.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (