FloraHolland
FloraHolland Productcommissie Balkon- en terrasplanten
FLORAHOLLAND (18 maart 2010) - Jacqueline Doornekamp, projectmanager
van Bloemenbureau Holland heeft tijdens de vergadering van 12 maart
j.l. een toelichting gegeven over de mogelijkheden van promotie in
o.a. Duitsland. BBH heeft de afgelopen maanden de werkwijze aangepast.
Door promotie probeert BBH in contact te komen met de consument. Voor
Balkon- en terrasplanten wordt er met een beperkt budget zo veel
mogelijk consumenten bereikt. De FPC heeft aangegeven dat er
collectief meer uit promotie gehaald zou moeten worden. Promotie is
een samenspel tussen de aanvoerders, BBH en LTO.
Ron Verkade heeft het aanbod van 2010 geïnventariseerd. De resultaten
zijn gedeeld met de FPC. Binnenkort wordt er een nieuwsbrief met de
resultaten opgesteld voor alle deelnemende aanvoerders. FloraHolland
Connect stemt de activiteiten af op het te verwachten aanbod.
Ron Verkade heeft PlantConnect.nl toegelicht. PlantConnect is een dag-
en weekhandelssysteem. Voor een optimaal gebruik van PlantConnect is
goed fotomateriaal van essentieel belang. De verwachting is dat de
deelname de komende tijd verder toe zal nemen. FloraHolland
organiseert `workshops digitaal zaken doen' door het gehele land om de
aanvoerders te helpen bij de digitalisering. Via www.floraholland.com
kunnen aanvoerders zich hiervoor aanmelden.
Piet Alsemgeest heeft een toelichting gegeven over beeldondersteunend
veilen. Het kopen op afstand neemt steeds meer toe. Bij
beeldondersteunend veilen komt het product fysiek langs de klok en het
beeldmateriaal is ter ondersteuning. Kopers kunnen 's middags bij het
ophalen van het aanbod beschikken over fotomateriaal. KOA kopers maken
gebruik van de beelden om hun inkoop te bepalen. Voor KOA inkoop is de
betrouwbaarheid van de informatie van groot belang.
De volgende vergadering vindt plaats in juni. Dit is een gezamenlijk
vergadering met de FPC eenjarige zomerbloeiers.