Persbericht

Spiceworks integreert LogMeIn Rescue voor verbeterde remote IT support

AMSTERDAM ­ 18 maart, 2010 ­ Spiceworks, leverancier van netwerkbeheer-tools, heeft LogMeIn Rescue geïntegreerd in zijn IT desktop-beheerapplicatie. Op deze manier kunnen de 900.000 gebruikers van Spiceworks de LogMeIn-console direct opstarten vanuit de Spiceworks-applicatie. De integratie van de twee producten maakt het eenvoudiger voor MKB-organisaties om verbinding te maken met computers en mobiele apparaten vanaf elke locatie. Hierdoor kan de IT-afdeling eenvoudig vanaf elke locatie ondersteuning of training bieden aan eindgebruikers.

LogMeIn Rescue vereist geen vooraf geïnstalleerde software waardoor het voor IT- en helpdeskmedewerkers eenvoudig is om snel verbinding te maken met elke PC of Mac via een standaard internetconnectie. Met LogMeIn Rescue kunnen IT-medewerkers ook verbinding maken met Blackberry-, Windows Mobile- en Symbian-toestellen om gebruikers te ondersteunen met bijvoorbeeld e-mail synchronisatie en het doorsturen van e-mail-instellingen naar een remote iPhone. De LogMeIn ondersteuningssessies worden geregistreerd in het ticket systeem van Spiceworks waardoor een totaaloverzicht verkregen wordt van een incident.

"De integratie van LogMeIn met Spiceworks maakt het eenvoudiger voor bedrijven om remote support te integreren binnen hun eigen ondersteuningsprocessen", zegt Lee Weiner, Director of support and collaboration products bij LogMeIn. "Rescue kan problemen niet alleen sneller oplossen, maar het kan ook de acceptatie van IT binnen het bedrijf verbeteren."

Inmiddels heeft Spiceworks een grote schare aanhangers in de vorm van een online community van IT-profesionals. Organisaties van alle grootten gebruiken de software en zijn aangesloten bij de geïntegreerde online community om zo samen te werken en het beheer van hun IT-netwerken en -diensten te ondersteunen.

Reacties van de online Spiceworks community op de integratie met LogMeIn Rescue zijn te lezen op http://community.spiceworks.com/product/11813-logmein-rescue

Spiceworks-gebruikers die ook al klant zijn van LogMeIn Rescue kunnen direct inloggen in de LogMeIn Rescue-console vanuit Spiceworks. Meer informatie over de LogMeIn-Spiceworks integratie is te vinden op http://spiceworks.LogMeInRescue.com . Op deze website kan tevens een gratis testversie aangevraagd worden.

LogMeIn and LogMeIn Rescue are trademarks or registered trademarks of LogMeIn in the US and other countries. iPhone is a trademark of Apple, Inc., in the US and other countries around the world.