Ingezonden persbericht



---



Persinformatie
18 maart 2010

Genomineerden Versmarketeer2010 bekend!
Nog 10 kandidaten voor de titel.

Uit de ruim 80 aangemelde personen voor de titel Versmarketeer2010 zijn de laatste 10 genomineerden gekozen. De genomineerden komen uit verschillende verssectoren: voedingstuinbouw, fruitteelt, sierteelt, brood, vis en retail en maken nog aanspraak op de titel. De genomineerde versmarketeers zetten zich allemaal op een bijzondere manier in om hun versproduct op de markt te zetten. Eind april komt de onafhankelijke jury bijeen om te bepalen wie de titel Versmarketeer 2010 toekomt. De uitreiking vindt plaats op het VersEvent op 19 mei 2010 in de Priva Campus in De Lier.

De 10 genomineerden zijn (alfabetisch op achternaam):
- Brigitte Hagen, Projectleider bij Bloemenbureau Holland: verantwoordelijk voor het succesvolle imago-project chrysanten.
- Bart van Olphen, eigenaar Fishes in Amsterdam: nieuwe stijl viswinkel met duurzame (MSC-)vis.
- Corne Ooms, eigenaar BestelVers: oprichter van een webwinkel voor consument en bedrijf met groente en fruit, maar ook vis en brood.
- Dimitri Roels, eigenaar van bakkerij Vlaamsch Broodhuys: ambachtelijke bakkerij opende juni 2009 de eerste Bakery Café. Gaat voor 'puur, eerlijk, lekker en gezond'.
- Jeroen Rooders, marketeer bij Fruitmasters: verantwoordelijk voor de succesvolle introductie van commerciële fruitconcepten, zoals Disney Fun Fruit.
- Henk Scheele, ondernemer van Hoeksche Hoeve: produceert en vermarkt met succes een streekproduct, ambachtelijke chips.
- Rokien Schenkeveld, Mede-initiatiefnemer van Puur Tomaat: verse tomatensoep van rest-tomaten. Afzet via de lokale groenteman.
- Willem Treep, directeur en eigenaar van Willem en Drees: samen met zijn compagnon het ambachtelijke groente- en fruitlabel Willem en Drees geïntroduceerd bij de supermarkt.


- Herman Verveld, Marketing Projectmanager van aardappelveredelaar HZPC: bedenker van HZPC's Potato Category Management met een smaakconcept van verse ongeschilde aardappelen.
- Hendrik Colpaert, Marketing Manager van Claresse: de marketeer achter het merk voor de duurzaamste vis in Nederland Claresse.

Bekendmaking tijdens het VersEvent op 19 mei a.s.
Tijdens een inspirerend evenement voor Versmarketeers uit alle verssectoren zal de bekendmaking plaatsvinden van de Versmarketeer 2010. Op het VersEvent bevat Marketing inspiratie: door inspirerende sprekers zoals Meiny Prins, directeur Priva en zakenvrouw van het jaar. Arjanneke Teeuw, eigenaar van Healthy People en Goos Eilander eigenaar van onderzoeksbureauTrendbox. Versmarketing in de praktijk: leerzame workshops, speeddates met marketeers van binnen en buiten de verswereld, een versmarkt en volop kans om te netwerken. Wilt u ook aanwezig zijn en geïnspireerd worden schrijf u dan nu in voor het VersEvent op www.versmarketeer.nl.

Selectiecriteria
De 10 nominaties zijn uit de ruim 80 aanmeldingen geselecteerd op basis van de objectieve criteria: Heeft een belangrijke verantwoordelijkheid voor marketing binnen het desbetreffende bedrijf. Laat aantoonbaar succes zien door bekendheid, marktaandeel en verkoopresultaat bij het vermarkten van versproducten. Is vernieuwend en/of toont lef binnen de verssector. Levert een bijdrage aan een positieve uitstraling van het versproduct binnen de verssector. Verovert bestaande en/of nieuwe markten met nieuwe/bestaande producten. Onderscheid zich met een product en/of concept.
Levert een belangrijke positieve bijdrage aan het rendement van de organisatie. Draagt de marketingboodschap actief uit (geen toevalstreffer). Heeft aandacht voor duurzaamheid.
Vers staat centraal bij de beoordeling van de genomineerde versmarketeers.

Jurering Versmarketeer 2010
Uit de shortlist van 10 genomineerden kiest de onafhankelijke en objectieve jury de top-3. Tijdens de uitreiking van Versmarketeer 2010 op 19 mei op de Priva Campus in de Lier zal de winnaar bekend worden gemaakt. De onafhankelijke jury bestaat uit een mix van specialisten, aansprekende namen en bedrijven: Luuk Ros (hoofdredacteur Marketing Tribune), Paul Roetenberg (mede-eigenaar van Frederique's Choice en Versmarketeer-winnaar vorig jaar), Goos Eilander (directeur-eigenaar van onderzoeksbureau Trendbox), Rens Groeneveld (licentiehouder 'out-of-home' ijsmerk Ben & Jerry's), Caroline van Lieshout (eigenaar en adviseur, merkenbureau About Brands), John van Kessel (innovatie adviseur Syntens), Dick Veerman (eigenaar van foodlog.nl), Leon Schoofs (onafhankelijk retailadviseur en ex-marketingdirecteur Unilever).

Organisatoren
De organisatoren van de verkiezing Versmarketeer 2010 vinden het belangrijk dat degenen die opvallen in het onderscheidend op de kaart zetten van hun bedrijf, product of merk, alle lof en aanmoediging verdienen. Met Versmarketeer 2010 stimuleert de organisatie de agro-sector meer marktgericht en vraaggestuurd te werken. De organisatie van Versmarketeer 2010 is in handen van DeltaFocus (organisatieadviesbureau in de land- en tuinbouw), sense marketing & more (adviesbureau strategische marketing en communicatie in de verssector) en Mirakuleus ontwerp & communicatie. De partners van Versmarketeer zijn Syntens (kennispartner), Marketing Tribune (mediapartner) en het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit (sponsor). Meer informatie: www.versmarketeer.nl.


---



Ingezonden persbericht