Ingezonden persbericht


Franchisespecialisten bundelen hun krachten

Eén loket voor alle producten en diensten

Een aantal belangrijke franchisespecialisten in ons land bundelen hun krachten en gaan samenwerken onder de naam FranchiseLine. Dit nieuwe initiatief wordt gedragen door ABN AMRO, BDO, Koelewijn & Partners en KPN. Gezamenlijk ontwikkelen zij innovatieve producten en diensten voor een efficiënte aansturing van franchiseorganisaties. Franchisegevers hoeven daarvoor in de toekomst nog maar bij één loket aan te kloppen.

Met FranchiseLine kunnen startende ketens zeventig procent van hun noodzakelijke specifieke franchiseprocessen in één keer ontsluiten. Grotere organisaties worden door FranchiseLine geïnspireerd om belangrijke stappen te zetten op weg naar, in hoge mate online georganiseerde bedrijfsprocessen. Franchisegevers vinden het prettig dat we gezamenlijk al die kennis in huis hebben. Dat brengt hun organisatie een professionaliseringsslag verder.

"Door kennis en systemen onderling aan elkaar te koppelen, ontwikkelen we innovaties die franchiseorganisaties een belangrijke stap verder brengen. We noemen dat 'Franchise 2.0'. Zo worden er samen met de franchiseorganisaties producten ontwikkeld waarmee zij klaar zijn voor de toekomst", aldus Alexander Leppink, voorzitter van FranchiseLine en partner bij BDO. Vanaf het centraalstation 'FranchiseLine' volgen franchisegevers de kortste route naar alle franchiseprocessen. Rekening houdend met de situatie van nu en de ontwikkeling in de toekomst, Franchise 2.0.

----------
Noot voor de redactie (