Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Onderzoek Viva
Vreemdgaande vrouwen voelen zich niet schuldig

Hoofddorp, 18 maart 2010 - 92% van de vrouwen die vreemdgaan voelt zich niet schuldig. Belangrijkste reden om er een minnaar op na te houden? Lust en seks. Dat blijkt deze week uit een enquête van Viva. Het unieke aan Viva's Vreemdgaan Enquête is dat hij is gehouden onder vreemdgangers zelf. De vragenlijst werd namelijk mede ingevuld door bezoekers van de site www.secondlove.nl. Dé verzamelplek voor mannen en vrouwen met snode plannen.

Wat zoek je?
Op vraag 'waar ben je naar op zoek bij je minnaar?' gaf 56% van de vrouwen toe dat ze uit zijn op dierlijke lust en seks. 77% van de mannen geeft hetzelfde antwoord. 92% van alle ondervraagden - mannen en vrouwen - voelt zich niet slecht over hun stiekeme acties.

Relatie opleuken
Van de vreemdgaande vrouwen zegt 50% niet van plan te zijn haar partner te verlaten. 42% vindt het juist een goede methode om de eigen relatie op te leuken. Ruim een derde heeft elke dag contact met haar minnaar. Als beste vreemdgaanplekken worden genoemd:

1. eigen huis 2. hotel 3. auto en 4. op het werk.

De Beste Smoezen
De complete uitslag van de enquête staat in Viva 12 van deze week. Ook in deze Viva:

* Het Complete Vreemdgaan ABC: van Alibi tot Zaadoorlog
* De Beste Smoezen, verdeeld over de categorieën Werk, Stappen, Sporten, Zakenreis en Huisdier

* Het relaas van een homewrecker.

Viva 12 ligt vanaf vrijdag 19 maart in de winkel.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (