Vlaamse Overheid

Nieuwsbericht van de Vlaamse overheid van donderdag 18 maart 2010

600.000 oproepen op gratis nummer 1700

Jaarverslag 2009 - Contactpunt Vlaamse Infolijn

In 2009 kreeg 1700, het gratis infonummer van de Vlaamse overheid, 604.906 telefonische oproepen te verwerken, 81 procent meer dan in 2008. Daarnaast liepen nog eens 34.000 e-mails en 6.000 vragen via chat binnen bij 1700. 1700 is het eerste aanspreekpunt waar burgers, bedrijven, en organisaties terechtkunnen voor informatie over de Vlaamse overheid.

Het gratis nummer staat centraal in de werking van het Contactpunt Vlaamse Infolijn. Naast 1700 beheert het Contactpunt nog negen andere infolijnen van de Vlaamse overheid, zoals De LijnInfo, de Kind en Gezin-lijn en de Taaltelefoon. In 2009 waren alle lijnen samen goed voor 1.713.488 contacten, gemiddeld 4.694 per dag.

Het Contactpunt Vlaamse Infolijn beheert ook Vlaanderen.be, de portaalsite van de Vlaamse overheid. Vorig jaar werd de site www.vlaanderen.be bezocht door twee miljoen internetgebruikers, gemiddeld 5.570 per dag.

Al die resultaten worden verder toegelicht in het Jaarverslag 2009 van het Contactpunt Vlaamse Infolijn.

www.vlaanderen.be/infolijn (http://www.vlaanderen.be/infolijn)




Vlaamse Overheid