EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport
http://www.evo.nl

Geachte redactie,

Hierbij de reactie van EVO en TLN op de ondertekening van het OTB A4 Midden-Delfland door minister Eurlings. Voor vragen kunt u contact opnemen met Samantha Tjin-Asjoe (EVO) via 06-24219257 of met Robert Portier (TLN) via 06-51806340.

EVO en TLN reageren tevreden op de ondertekening van het Ontwerptracé-besluit van de A4 Midden-Delfland door minister Eurlings. Hiermee is de aanleg van deze voor het bedrijfsleven cruciale Noord-Zuid verbinding weer een stap dichterbij gekomen. Momenteel is de A13 de enige verbinding tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor op dit traject regelmatig lange files staan. De economische schade voor het bedrijfsleven als gevolg van files op de A13 bedroeg volgens de Economische Wegwijzer van EVO en TLN 9 miljoen euro in 2007.

Dankzij de Crisis- en Herstelwet kan de besluitvorming over de A4 Midden-Delfland met een half jaar worden verkort. Dit betekent dat de aanleg eind 2010 of begin 2011 al kan beginnen en de weg in 2015 al kan worden opgeleverd.

EVO en TLN vinden dat niet alleen de A4 Midden-Delfland, maar de hele corridor Amsterdam-Antwerpen moet worden gerealiseerd. Deze corridor speelt immers een cruciale rol in een efficiënte afwikkeling van het vrachtverkeer. EVO en TLN pleiten dan ook voor de aanleg van het stuk A4 tussen Klaaswaal en het knooppunt Beneluxplein. De besluitvorming over de A4 Dinteloord is al afgerond en de aanleg zal binnenkort starten.

Eurlings tekent besluit A4 Midden Delfland
Donderdag, 18 maart 2010 / 12:45
TWEEDE KAMER
DEN HAAG (ANP) - Demissionair minister Camiel Eurlings heeft donderdagochtend het ontwerptracé-besluit voor de A4 Midden-Delfland getekend. Dat meldde hij trots in een Kamerdebat over de kilometerheffing. Het kabinet had vorig jaar september al besloten om de A4 tussen Delft en Schiedam door te trekken. Al sinds 1963 werd er over gesproken over het doortrekken van de snelweg. De handtekening van Eurlings was mogelijk nadat de Eerste Kamer dinsdag had ingestemd met de crisis- en herstelwet die versnelling van bouwprocedures mogelijk maakt. Het nieuwe stuk A4 wordt verdiept aangelegd, krijgt een tunnel en ecoducten. Het stuk weg is 9 kilometer lang en kost 880 miljoen euro. (c) ANP 2010 alle rechten voorbehouden