Project Gemeente Westland
inspired lunch: samen bouwen aan het imago
Get inspired lunch: samen bouwen aan het imago
Publicatiedatum: 15-03-2010
Op dinsdag 23 maart organiseert de Stichting Imago Westland een
inspiratielunch voor alle marketing- en communicatiespecialisten uit
het Westlandse bedrijfsleven. Bij Priva in De Lier wordt op
inspirerende wijze verteld hoe bedrijven het label 'inspired by
Westland' kunnen inzetten in hun eigen organisatie en wat hen dat
oplevert. Meiny Prins, directeur van Priva en lid van het
stichtingsbestuur Imago Westland, doet de aftrap tijdens de lunch,
gevolgd door een lezing annex workshop door communicatiegoeroe Wil
Michels. Ook wordt dan bekendgemaakt wie plaatsneemt in de jury van de
Westland Inspiratie Award en wordt het eerste partnerplan overhandigd
aan een geïnspireerde Westlandse ondernemer.
Groene label
Sinds de lancering van de imagocampagne 'inspired by Westland' wordt
het herkenbare groene label door tal van organisaties toegepast. Op
briefpapier, websites, vrachtauto's, bestelbusjes, tassen en andere
middelen. Het campagnelogo is ontworpen vanuit de gedachte dat
Westlandse organisaties dit als extra versterking in de eigen
communicatie-uitingen in kunnen toepassen. Het maakt zichtbaar dat
producten en diensten uit Westland staan voor kwaliteit. Doel is om
zoveel mogelijk Westlandse organisaties hierbij aan te haken. Tijdens
de lunch wordt duidelijk gemaakt, aan de communicatie-en
marketingdeskundigen, hoe het label moet worden toegepast en wat het
voordeel is van gezamenlijke marketing van het 'merk Westland'.
Communicatieprofessional Wil Michels reikt in zijn lezing annex
workshop de nodige hulpmiddelen en inzichten hiervoor aan, onder
andere door creatieve merkverkenning en het inzetten van social media.
Voor organisaties die in 2010 het Westland-label het meest
doeltreffend, origineel en zichtbaar inzetten ligt de Westland
Inspiratie Award en extra media-aandacht in het verschiet. De
samenstelling van de jury, die samen met de Westlandse inwoners moet
beoordelen wie de Award wint, wordt tijdens de lunch bekendgemaakt.
Ook het partnerplan wordt geïntroduceerd tijdens de lunch. Hierin
staat hoe organisaties partner kunnen worden van de Stichting Imago
Westland. Daarmee laten ze zien dat ze Westland een warm hart toe
dragen en betalen ze mee aan het realiseren van de imagobevorderende
activiteiten en acties. Partner worden kan vanaf EUR 1.000,- (het
bronzen partnerschap) tot een bedrag van EUR 10.000 (het platina
partnerschap). Uiteraard krijgen organisaties daar een groot aantal
voordelen voor terug. Niet commerciële organisaties kunnen ambassadeur
worden voor een bedrag van EUR 1,-
De uitnodigingen voor de lunch zijn inmiddels verzonden aan Westlandse
bedrijven met meer dan vijf werknemers. Geïnteresseerden kunnen via de
website www.inspiredbywestland.nl het progamma inzien en zich voor 17
maart aanmelden. Dit kan ook via info@inspiredbywestland.nl.