Project Gemeente Westland

inspired lunch: samen bouwen aan het imago

Get inspired lunch: samen bouwen aan het imago

Publicatiedatum: 15-03-2010

Op dinsdag 23 maart organiseert de Stichting Imago Westland een inspiratielunch voor alle marketing- en communicatiespecialisten uit het Westlandse bedrijfsleven. Bij Priva in De Lier wordt op inspirerende wijze verteld hoe bedrijven het label 'inspired by Westland' kunnen inzetten in hun eigen organisatie en wat hen dat oplevert. Meiny Prins, directeur van Priva en lid van het stichtingsbestuur Imago Westland, doet de aftrap tijdens de lunch, gevolgd door een lezing annex workshop door communicatiegoeroe Wil Michels. Ook wordt dan bekendgemaakt wie plaatsneemt in de jury van de Westland Inspiratie Award en wordt het eerste partnerplan overhandigd aan een geïnspireerde Westlandse ondernemer.

Groene label
Sinds de lancering van de imagocampagne 'inspired by Westland' wordt het herkenbare groene label door tal van organisaties toegepast. Op briefpapier, websites, vrachtauto's, bestelbusjes, tassen en andere middelen. Het campagnelogo is ontworpen vanuit de gedachte dat Westlandse organisaties dit als extra versterking in de eigen communicatie-uitingen in kunnen toepassen. Het maakt zichtbaar dat producten en diensten uit Westland staan voor kwaliteit. Doel is om zoveel mogelijk Westlandse organisaties hierbij aan te haken. Tijdens de lunch wordt duidelijk gemaakt, aan de communicatie-en marketingdeskundigen, hoe het label moet worden toegepast en wat het voordeel is van gezamenlijke marketing van het 'merk Westland'. Communicatieprofessional Wil Michels reikt in zijn lezing annex workshop de nodige hulpmiddelen en inzichten hiervoor aan, onder andere door creatieve merkverkenning en het inzetten van social media.

Voor organisaties die in 2010 het Westland-label het meest doeltreffend, origineel en zichtbaar inzetten ligt de Westland Inspiratie Award en extra media-aandacht in het verschiet. De samenstelling van de jury, die samen met de Westlandse inwoners moet beoordelen wie de Award wint, wordt tijdens de lunch bekendgemaakt. Ook het partnerplan wordt geïntroduceerd tijdens de lunch. Hierin staat hoe organisaties partner kunnen worden van de Stichting Imago Westland. Daarmee laten ze zien dat ze Westland een warm hart toe dragen en betalen ze mee aan het realiseren van de imagobevorderende activiteiten en acties. Partner worden kan vanaf EUR 1.000,- (het bronzen partnerschap) tot een bedrag van EUR 10.000 (het platina partnerschap). Uiteraard krijgen organisaties daar een groot aantal voordelen voor terug. Niet commerciële organisaties kunnen ambassadeur worden voor een bedrag van EUR 1,-
De uitnodigingen voor de lunch zijn inmiddels verzonden aan Westlandse bedrijven met meer dan vijf werknemers. Geïnteresseerden kunnen via de website www.inspiredbywestland.nl het progamma inzien en zich voor 17 maart aanmelden. Dit kan ook via info@inspiredbywestland.nl.